Mezi prodejci potravin kraluje Globus, kategorii odívání vévodí Sportisimo a na internetu boduje Alza.cz. V kategorii Drogerie a parfumerie zvítězila dm drogerie markt, která je zároveň i letošním absolutním vítězem soutěže. Lidé na ni nejvíce oceňovali kvalitu zboží a skladbu nabídky. K první ceně jí pak pomohla i široká síť poboček.
Mezi prodejci knih, CD a DVD je nejlepší Neoluxor a cenu Prodejce pro dům a zahradu získalo OBI.
Zatímco ale o vítězích jednotlivých kategorií rozhoduje rozsáhlý zákaznický průzkum, o jedné ceně rozhodují rovnou zákazníci. Na základě jejich hlasování na internetu a přes SMS se uděluje Cena veřejnosti. Letos ji, celkem už počtvrté, získal řetězec Lidl. První místo mu zajistilo 31 038 hlasů.
„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují šíři svého sortimentu, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ uvedl Miroslav Lukeš, ředitel MasterCard Europe pro ČR, která je generálním partnerem soutěže.
Absolutní vítěz roku 2012
1. dm drogerie markt
2. Teta/Schlecker
3. Neoluxor
Cena veřejnosti roku 2012
1. Lidl
2. dm drogerie markt
3. Levné knihy
Prodejce potravin roku 2012
1. Globus
2. Kaufland
3. Tesco
Prodejce odívání roku 2012
1. Sportisimo
2. A3 Sport
3. Marks and Spencer
Internetový prodejce roku 2012
1. Alza.cz
2. Aukro.cz
3. Mall.cz
Drogerie a parfumerie roku 2012
1. dm drogerie markt
2. Teta/Schlecker
3. Rossmann
Prodejce elektrotechniky roku 2012
1. Datart
2. ElectroWorld
3. Okay
Prodejce knih, CD a DVD roku 2012
1. Neoluxor
2. Levné knihy
3. Knihy Dobrovský
Prodejce pro dům a zahradu 2012
1. OBI
2. IKEA
3. Hornbach