Reklamaci rozměrného nábytku či elektrospotřebičů řeší alespoň jednou za život snad každý. Problematická je nejen samotná váha vadného výrobku, ale především komplikace s přepravou do obchodu, kde mohou zákazníci reklamaci uplatnit. Prodejci s pomocí příliš nepospíchají a často nezahájí reklamační řízení dřív, než je výrobek fyzicky v prodejně.

Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička doporučuje: „Nákladů spojených s reklamací se není třeba bát. Pokud se vada na věci prokáže, nese náklady v plné výši prodejce, a jestliže jde o zboží, s jehož přepravou k prodávajícímu jsou spojeny obtíže, pak je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka nebo odvoz zboží prodejcem.“

Zvláštní kategorii představují vestavěné nebo zabudované výrobky, u kterých se navíc přidávají komplikace s jejich demontáží. „Podobnou situací se nedávno zabýval Evropský soudní dvůr, který výkladem směrnice o zárukách došel k závěru, že prodávající je povinen vadné zboží odstranit z místa, kde bylo nainstalováno, zabudovat tam zboží náhradní a nezpůsobovat spotřebiteli obtíže s uplatněním reklamace,“ dodává Borovička.

Tip: Vzorový dopis a návod, jak správně žádat náklady na uplatnění reklamace, si můžete zdarma stáhnout ZDE