Omega-3

Je to nejzdravější tuk ze všech, jelikož obsahuje omega-3 mastné kyseliny. Ty blahodárně působí na srdeční soustavu, posilují mozek a zvyšují imunitu. Pokud máte těchto »zdravých« tuků málo, zaděláváte si na kardiovaskulární choroby, alergii, artritidu, demenci, zhoubné nádory a oslabenou imunitu.

Zdroj vitaminu D

Potraviny a doplňky stravy obsahující omega-3 mastné kyseliny, které jsou zároveň i zdrojem vitaminu D, vám pomohou připravit tělo proti fatální reakci organis mu po nakažení covidem-19. Budete-li v dobré kondici, pravděpodobnost mírnějšího průběhu a uzdravení je vyšší.

Pouze 1 % populace ČR má dostatek vitaminu D ze stravy.
Pouze 1 % populace ČR má dostatek vitaminu D ze stravy.
Autor: Shutterstock.com

Poradí si se záněty

Je prokázáno, že dlouhodobé užívání rybího oleje vede k průkaznému zlepšení imunitního systému. Ve vyšších dávkách dokonce zkracuje průběh zánětlivých procesů, jako je třeba zápal plic, se kterým se potýkají lidé s vážným průběhem koronavirové nákazy.

Pro děti i maminky

Rybí olej je obzvlášť důležitý pro těhotné a kojící ženy. Obsahuje totiž látky podporující zdravý vývoj mozku plodu a novorozence. Spolu s vitaminem D je také důležitý pro správný vývoj kostí. Z tohoto důvodu pravidelné podávání rybího oleje dětem doporučují pediatři.

Přírodní zdroje omega-3

■ Mořské ryby (losos, sardinka, tuňák, treska)

■ Plnotučné kravské mléko a tvrdé sýry

■ Hovězí játra ■ Avokádo ■ Vejce ■ Ořechy

■ Konopný a lněný olej ■ Slunečnicová, dýňová a další semínka

Pouze 1 % populace ČR má dostatek vitaminu D ze stravy? 

Fotogalerie
3 fotografie

Šťavnatý pečený losos. Jak docílíte extra křupavé kůže?