Voda s citronem nakopne metabolismus?

Dát si nalačno vlažnou vodu s citronem je zdravé. Důvod? Ranní návštěva toalety vás zbaví nejen řady toxinů, ale také tekutin. Voda s citronem tělo »zavodní« a doplní antioxidanty v podobě vitaminu C. Přátelštější teplota ušetří žaludek šoku a snáze nastartuje trávení.

Voda z PET lahví je zdravotně závadná?

Pokud ji skladujete na místě bez přímých slunečních paprsků, je vše v pořádku. K množení bakterií dochází po otevření lahve, především pokud pijete rovnou z ní. Problém by nastal jen v případě, kdybyste láhev s vodou nechali několik hodin na slunci.

Pití vody zabrání bolestem hlavy?

Bolesti hlavy můžou mít celou řadu příčin (např. přetížení krční páteře při práci u PC). Nedostatek tekutin ale bývá tou nejčastější. Už menší dehydratace ovlivňuje negativně náladu, soustředění a zvyšuje pravděpodobnost vzniku bolestí hlavy. 

K tekutinám se můžeme i projíst?

Nejen voda dodá tělu tekutiny. Perfektním zdrojem jsou například mléčné produkty (mléko, kefíry, jogurty) nebo polévky. „Využít pro doplnění pitného režimu můžete samozřejmě mnoho druhů ovoce a zeleniny. Některé z nich jsou více než z 90 % tvořené vodou,“ podotýká výživová specialistka.

Které potraviny obsahují nejvíce vody?
Které potraviny obsahují nejvíce vody?
Autor: archiv Blesku

Během jídla se pít nemá?

„Příjem tekutin před jídlem i během něj pomáhá tvorbě slin, tedy prvotnímu zpracování potravy. Dostatek tekutin stravu ředí i v žaludku, tedy usnadňuje její finální trávení nebo následný pohyb natrávené stravy ve střevech,“ říká výživová specialistka, MUDr. Václava Kunová.

Kohoutková voda pokryje celý pitný režim?

Kohoutková voda může s klidem tvořit základ pitného režimu. Pokud ale v jídle šidíte příjem minerálních látek, můžete ji kombinovat s pramenitými nebo minerálními vodami. „Míchat si můžete také domácí limonády (ideálně bez přidaného cukru!), pít teplé i studené (neslazené) čaje nebo ředit vodou 100% ovocné šťávy,“ doplňuje Kunová.

Pít se musí aspoň dva litry denně?

Nastavení pitného režimu je individuální, jiné množství tekutin potřebují muži a ženy, děti a senioři nebo sportovci. Záleží i na ročním období, jídelníčku, věku nebo váze. „Platí, že na 1 kg váhy bychom měli přijímat asi 35 ml (v létě až 45) tekutin denně,“ říká MUDr. Kunová.