19. září 2018
Svátek slaví Zita, zítra Oleg

Hubnutí po čtyřicítce! Proč se často nedaří? Odbornice radí, jak na to!

/
  • Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!
    12. září 2018 ● 11:08
     

    Sníte kousek koláče a přiberete kilo! Zkušenost, která potkává ženy po čtyřicítce, a zvlášť kolem přechodu. I ty, které byly dosud štíhlé, pozorují v oblasti pasu jeho zřetelné rozšíření. Ale pomocí stravy je možné přibírání zmírnit a cítit se lépe. Nejde totiž jen o estetický dojem a o vnitřní spokojenost, ale také o snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění. 

  • 1.

    Trávení se zpomaluje

    Po učritém věku začánají zkrátka růst tukové zásoby, aniž by žena jakkoliv změnila svůj životní styl. „Zpomaluje se metabolismus a ubývá také svalová hmota. Proto, ačkoliv jíme téměř stejně, nabíráme. Tělo už zkrátka nepotřebuje takový příjem. Vážit můžeme stejně, ale mění se podíl svalové hmoty ve prospěch tuků,“ vysvětluje přirozený proces dietní koučka z KetoDiet Martina Dvořáková.

     

    Nutriční terapeutka Martina Dvořáková
  • 2.

    Tuk jde do břicha

    Bohužel velké a časté váhové výkyvy nejsou pro tělo vůbec zdravé a dlouhodobě zpomalují metabolismus. Navíc úměrně přibývajícím létům klesá výdej energie a ubývá svalů. Tělo ochabuje, tuk se ukládá převážně v horní části těla, v oblasti břicha a boků. Tím se zhoršuje nejen celková fyzická kondice a riziko vzniku srdečně-cévních onemocnění. Nadváha nepřispívá ani psychické pohodě.

    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!

  • 3.

    Na rychlodiety zapomeňte

    Málokterá žena se s přibývajícími kily smíří a často se pustí do nevhodných diet. Diety slibující téměř okamžitý úbytek váhy přináší často více škody, než užitku. „Obvykle se při nich tělo zbavuje vody a energii na chod těla bere ze svalů. Poměr tuků v těle se ale výrazně nemění a často dochází k jojo efektům,“ varuje Dvořáková.

     
    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!

  • 4.

    Zatočte s »pneumatikou«

    Zatímco tuk na stehnech, hýždích a pažích můžeme částečně zredukovat cvičením, viscerálního tuku na břiše se zbavíme pouze vhodnou skladbou jídla. „Cesta pro ženy, které trápí skutečně větší nadváha, je v dobře nastavené skladbě stravy, kdy je denní příjem sacharidů pod 50 g a naopak se zlehka navýší příjem bílkovin. Tento stravovací režim zbavuje tělo zásob právě kolem pasu, aniž by docházelo k úbytku svalové hmoty,“ říká dietní koučka.

    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!

  • 5.

    Hýbejte se!

    S přibývajícím věkem klesá zájem i o pravidelný pohyb a až 40 % dospělých se nevěnuje žádné sportovní aktivitě. Jenže při fyzické aktivitě se vyplavují endorfiny a tělo si tvoří potřebné antistresové hormony. Sport má člověka bavit a přinášet radost,proto zařaďte cvičení, které vás bude těšit, do svého volného času každý týden.

    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!
    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!
    Autor: iStock.com

  • 6.

    Nadváha v číslech

     

    V ČR má podle Českého statistického úřadu 47 % mužů a 33 % žen mírnou nadváhu.  Obezitou trpí každá šestá žena a pátý muž. A tato čísla každoročně narůstají. Průměrný Čech má BMI 25,2, což je těsně za horní hranicí normální zdravé váhy.

     

    Po čtyřicítce kila přibývají, ať chceme, nebo ne. Můžeme se ale bránit!

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy