Americký profesor marketingu Ata Jami udělal se svými studenty chuťový pokus. Dal jim na výběr buď čokoládový dort, nebo ovocný salát.

Jednu skupinu posadil v místnosti s velkým zrcadlem, ostatní na sebe při jídle neviděli. Poté, co jídlo ochutnali, odpovídali na otázku, jak jim chutnalo a jestli by si dali ještě.Studentům v místnosti se zrcadlem chutnal dost méně než ostatním.

Ovocný salát chutnal všem stejně.

Profesor tedy došel k závěru, že se lidé nechtějí vidět při konzumaci nezdravého jídla, protože neodpovídá zásadám zdravé výživy.
„Myslím, že pokud si lidé dají velké zrcadlo do kuchyně, může to ovlivnit výběr jídla. Raději než po chipsech sáhnou po jablku,“ říká profesor a domnívá se, že i restaurace by mohly tímto způsobem povzbudit své hosty, aby si vybírali zdravější varianty pokrmů.

ČTK