Když si sami připravíte nízkokalorické jídlo do krabičky na celý další den, vyjde vás to podstatně levněji. Samozřejmě je potřeba hlídat si poměr živin (bílkovin, tuku a sacharidů) a nepřekračovat doporučený příjem energie. Ten se, pokud chcete hubnout, pohybuje nejčastěji mezi 5000 až 6500 kilojoulů u žen a kolem 7000 kilojoulů u mužů. Záleží ale na tom, jaké máte zaměstnání a jestli sportujete (pro méně aktivní život potřebujete i méně přijaté energie), i když pohyb by měl být vždy nedílnou součástí úpravy stravy.

Pokud si chcete připravovat krabičky doma a nevíte si rady s gramáží a výživovou hodnotou, můžete si sjednat schůzku s nutričním terapeutem. Do "samoléčby" se nikdy nepouštějte sami, pokud máte cukrovku nebo potřebujete dodržovat speciální dietu, například jaterní či žlučníkovou, raději se svěřte do rukou odborníků.

Připravte se na to, že chystání jídla vám zabere minimálně hodinu času, k tomu připočtěte ještě čas strávený nákupem potravin. Odměnou vám bude vyvážené jídlo, které budete mít celý den při ruce, a cesta ke štíhlejší postavě tak bude o něco snazší.

Jak na to? Krabičkové diety obsahují pět porcí jídel denně. „Snídani si můžete dopřát bohatší, spolu s dopolední svačinou může tvořit klidně čtvrtinu denní přijaté energie. Oběd by měl být okolo jedné třetiny denního příjmu energie a odpolední svačina a večeře asi 40 %,“ říká nutriční terapeutka Věra Boháčová z Fóra zdravé výživy.

Jídelníček na dva dny
Jídelníček na dva dny
Autor: Blesk

Jídlo připravené doma

Výhody:
+ Vyjde vás mnohem levněji než krabičkové diety objednané u firem
+ Máte přehled o tom, co jíte a kolik energie s jídlem přijmete (na rozdíl
od stravování v restauracích)
+ Můžete jídla přizpůsobit svým individuálním chutím
+ Nehladovíte, jíte pravidelně a hubnete

Nevýhody
- Do práce s sebou taháte krabičky a sáčky
- Denně obětujete hodinu i více času přípravě
- Jídlo musíte plánovat už při nákupu a je potřeba vymýšlet jídelníček na
každý den
- Než budete umět odhadnout porce, musíte se naučit počítat kalorie

Jaké potraviny používat

drůbeží maso, ryby (nesmažené, ideálně vařené nebo pečené)

méně tučný tvaroh, jogurty, sýry

semínka, vločky, případně oříšky

zeleninu, ovoce

luštěniny, rýži

olivový nebo řepkový olej, kvalitní margaríny

Jídelníčky na dva dny včetně cenové kalkulace si můžete stáhnout ZDE, jídelníčky na další dny najdete v pondělním blesku.