Přizpůsobivost

Umět se adaptovat na nové prostřední a změny je pro každého zaměstnavatele zásadní. V dnešní době, kdy se strategie firem, vedoucích manažerů a pozic často mění, je schopnost tyto změny dobře snášet u zaměstnanců velkou výhodou. Pokud tedy patříte mezi tyto šťastlivce, budete mít při pohovoru velkou výhodu.

Vztahy na pracovišti

Je opravdu jen málo profesí, ve kterých za celý den nepotkáte ani živáčka, takže vyjít s kolegy je jedním ze základních kamenů dobře fungujícího týmu. Samozřejmě počítejte s tím, že každý člověk je jiné povahy. S někým si budete rozumět více, s jiným budete hledat společnou řeč možná obtížněji.

Empatie

Empatie je schopnost se vcítit se do druhých. Jde o to pochopit motivy lidí a následně jim ukázat, jak jim zrovna vy můžete pomoci. Ruku v ruce s empatií jde přesvědčivost a motivace lidí. Tato schopnost se vám bude ještě více hodit na pozicích, kde budete mít vlastní tým.

Komunikace

Komunikační schopnosti. Tuto formulaci najdete snad v každém pracovním inzerátu. Většina z nás to bere již jako samozřejmost. Víme ale, co přesně se pod touto formulkou skrývá? Určitě se vám vyplatí, hlavně ze začátku, pečlivě naslouchat tomu, co vám druhá strana říká. Dalším krokem je vaše schopnost přesně a jasně formulovat a umět své myšlenky jasně a zřetelně předat dál.

Umění rozhodnout se

Možná vás to překvapí, ale umět se rozhodnout není vlastnost, kterou by disponoval každý z nás. Pro některé je to naopak velmi těžké a se svojí váhavostí mývají problémy nejen v pracovním, ale i v osobním životě. V zaměstnání se tato vlastnost cení nad zlato. Pokud se budete umět rychle a správně rozhodnout, bude vás to u vašeho nadřízeného určitě řadit mezi ty nejlepší zaměstnance.

 

Autor: Shutterstock.com

Nebát se riskovat

Přirozenou lidskou vlastností je snažit se riskovat co nejméně. Všude jsme slýchali, že riskovat se nemá nebo že risk se nevyplácí. Pokud ale chcete uspět, udělat změnu, je nutné vystavit se i riziku. Protože na druhou stranu, risk je zisk. Počítejte s tím, že ne vždy budete úspěšní. Pak je důležité dokázat se opět zvednout a zabojovat.

Brát věci s humorem

Toto opět platí jak pro život soukromý, tak ten pracovní. Věřte, že umět brát život s nadhledem, je vlastnost, která vám mnohé usnadní. Pokud se vám v zaměstnání stane, že se vám některý z úkolů ne zrovna povede, nevěšte hlavu a jděte dál. Poučte se ze svých chyb a uvidíte, že časem se svému nezdaru třeba i zasmějete.

Po všech těchto dovednostech pátrá většina personalistů i manažerů. Pokud takové máte, nebojte se a porozhlédněte se po novém zaměstnání. Nabídek na pracovních portálech, jako je www.jobs.cz nebo www.prace.cz je opravdu mnoho.