Zákon ale Senát vrátil sněmovně kvůli zmírnění ustanovení o výkupu železného šrotu. Ten by v podstatě nemohly za žádných okolností do sběren nosit fyzické osoby. Senátorům se to nelíbí.

Aby sněmovna přehlasovala Senát a začal platit i poplatek za převod ojetin, musí být pro aspoň 101 poslanců.

Kolik by to mělo stát

* 10 tisíc Kč - většina aut roku výroby 1992 a starší (Škoda 100, 105 a 120, první typy favoritu, trabant, wartburg, VAZ 2001, zastava, oltcit, stará dacia, Fiat 127, VW Golf a passat první generace)

* 5 tisíc Kč - většinou auta z let 1992 až 1996

* 3 tisíce Kč - většinou vozy z let 1996 až 2000

* 0 Kč - novější auta většinou vyrobená po roce 2000 s třícestným řízeným katalyzátorem

Jen přibližné určení, poplatek je podle emisních limitů