Karel Schwarzenberg je hvězdou nové reklamní kampaně na energetický nápoj. Billboard zobrazuje podřimujícího ministra zahraničí během nedávné volby prezidenta republiky s textem "Vydržíte déle". "Považujeme to za klamavou reklamu. Pan ministr nespí, ale přemýšlí," řekla mluvčí ministerstva Zuzana Opletalová. Sám ministr přitom po prezidentské volbě přiznal, že u projevu obou kandidátů ve Španělském sále Pražského hradu "s úctou usnul". Jednatel společnosti Tecfood, s.r.o., která nápoj vyrábí, se brání tím, že reklamu za neetickou nepovažuje. Podle Opletalové ministerstvo nechystá proti kampani žádné právní kroky. "Od toho je tady rada pro reklamu," doplnila mluvčí. Výkonný ředitel rady pro reklamu Ladislav Šťastný uvedl, že rada zatím žádnou stížnost neobdržela. "My žádný samospouštěcí mechanismus nemáme, musíme vyčkat, zda někdo podá stížnost," oznámil Šťastný. Podle něj ale lze předpokládat, že rada stížnost obdrží, stejně jako v případě řady dalších kontroverzních kampaní. Členové rady se pak rozhodnou, zda vyčkají na další řádné zasedání arbitrážní komise, která se uskuteční v druhém březnovém týdnu, nebo se sejdou okamžitě. Zde pak zváží, zda je reklama v pořádku, nebo odporuje etickému kodexu. Jeden z billboardů je například umístěn v pražských Nuslích u zastávky tramvaje Jezerka. Mezi novináři i politiky se již delší dobu hovoří o ministrově schopnosti "podřimovat", ale zároveň sledovat vše, co se kolem děje.