Podle zákona je veřejná produkce službou, za níž je nutno platit. Podobné omezení se týká také restaurací a dalších veřejných míst včetně prostředků hromadné dopravy. Pražský dopravní podnik se sporu s OSA vyhnul tím, že striktně zakázal řidičům poslech rádia za jízdy. "Pokud řidiči zákaz poruší, jsou za to trestáni podle vnitřních předpisů," uvedla mluvčí DP Zuzana Knoblochová. Jestliže navíc slyší rádio v autobusu městské nebo dálkové přepravy kontrolor OSA, může udělit firmě, která nemá se svazem smlouvu, pokutu. "Děláme však rozdíl mezi tím, zda je rádio slyšet jen v první řadě, nebo v celém voze," řekl ředitel OSA Josef Slanina. Sázkovou kancelář však pokuta neminula. "Od Ochranného svazu autorského jsme dostali pokutu tří set tisíc korun za to, že si v minulosti děvčata ve sběrně pouštěla rádio," konstatoval ředitel technického centra sázkové společnosti Chance Jaroslav Lukavský. "Je nám jasné, že nějaký poplatek se podle zákona platit bude muset, ale OSA vypočetl tuto nehoráznou sumu podivným způsobem. Zřejmě se to bude muset řešit soudně," dodal. Firma proto nyní nařídila zaměstancům, aby měli rozhlas jen tak hlasitě, aby nebyl slyšet za sklem přepážky. "Ani to nestačí. OSA pro změnu chce platby za puštěnou televizi, ačkoliv na těch mohou klienti v pobočkách sledovat pouze naše teletextové stránky nebo sportovní přenosy," dodala Petra Žáková z Chance. Ochranný svaz autorský nárok na poplatky zdůvodňuje tím, že i mezi sportovními přenosy jsou reklamy s hudebními znělkami. "Málokterá firma nechce platit. Je podivné, že lukrativní obor, jakým je sázková kancelář, chce šetřit zrovna na poplatcích za hudební produkci," dodal Slanina.