Vicepremiér a ministr životního prostředí Martin Bursík si po odhalené nevěře zadělává na další problém. Když Blesk začal pátrat po původu jeho lexusu s hybridním pohonem, ukázalo se, že ho má zdarma zapůjčené od Toyoty. Náhoda? Právě Bursíkův rezort zpracovává návrh, podle kterého se budou kupovat na ministerstva nová ekologická auta. Podle návrhu budou muset auta už letos splňovat ostré ekologické limity. Těmi nejspíš neprojde většina modelů hlavního dodavatele vozů pro stát, Škody Auto. Ale ani žádná ministerská limuzína. Budou se tedy muset nakoupit nové. Jaké? Třeba to, kterým shodou náhod jezdí šéf ´zeleného ministerstva´ Bursík. Motor luxusní ekologické limuzíny využívá jak benzin, tak elektřinu. A taková auta zatím dováží jen Toyota a BMW. "Mohu potvrdit, že ministerstvo má zdarma zapůjčeny dva automobily Lexus GS 450 Hybrid. První užívá pan ministr, druhé jeho první náměstek," řekla Blesku Eva Veverková z ministerstva životního prostředí. Je to normální? Podle Bleskem oslovených odborníků by mohlo jít o střet zájmů. "Předpokládám, že to budou mít ošetřeno smluvně. Obecně ale platí, že soukromé firmy myslí vždy na své zájmy. Určitě nejsou charita," sdělil Blesku šéf Transparency International David Ondráčka. Politolog Zdeněk Zbořil šel ještě dál. "Pokud to pan ministr věrohodně nevysvětlí, tak je to podezřelé. Je to na hraně. Záměr pořídit na ministerstva ekologická auta mu mohla poradit třeba právě Toyota," uvedl politolog. Výhradní dovozce Toyota Motor Czech spekulaci odmítla. Vozy prý ministerstvu pouze zkušebně zapůjčila. Návrh by měla vláda schválit už v první polovině roku. Parametry Lexus GS 450 * Maximální rychlost 250 km/h * Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,9 sekundy * Kombinovaná spotřeba 7,9 litru na 100 km * Cena 1 759 000 korun