Zkoušejí obchodní řetězce opět triky s imaginárním zbožím? Jindřich Vlček ze Soběšovic tvrdí, že ano. Nalákalo ho levné nářadí v letáku havířovského Kauflandu. Velmi o ně stál, a tak si v den zahájení akce přivstal na otevření obchodu. Byl u regálu mezi prvními, ale zboží nikde. Prý už bylo 'prodáno'. Čtenáře Blesku Jindřicha Vlčka oslovila nízká cena aku vrtačky. Podle letáku jich mělo být na prodejně deset kusů. Na Havířov to není mnoho, a tak si chtěl zboží ohlídat. "Byl jsem tam už večer před zahájením akce. Před zavíračkou ještě v regále nebylo," říká zákazník. Druhý den vyrazil před otevřením, aby byl u polic první. Povedlo se, jenže po vrtačkách ani památky. "V obchodě mi řekli, že všechny už byly prodány. To tedy nechápu kdy," rozčiluje se Vlček. Vedení Kauflandu si na popud Blesku nechalo situaci prověřit a přišlo se zarážející odpovědí. "Muselo dojít k nějakému nedorozumění. Z deseti kusů vrtaček se prodalo jen pět. Zbytek je stále na prodejně," oponuje mluvčí Kaufl andu Michael Šperl. To je ale podle zákazníků nesmysl. "Nebyl jsem sám. O vrtačku se zajímalo více lidí. Dokonce jsme žádali vedoucí o výpis z pokladen, zda zboží opravdu prodali. Poslala nás k šípku," stojí si za svým Vlček. Ten je pravidelným návštěvníkem Kauflandu a popírá i tvrzení, že pár kusů vrtaček zůstalo stále v prodeji. Dalšího dne totiž z prázdného regálu zmizela i cenovka. "Případ prošetříme a do budoucna zabezpečíme, aby se podobné případy neopakovaly," dodal mluvčí Kauflandu Šperl. Kvůli podobným způsobům vešel v platnost zákon, podle kterého musí prodejce uvádět počet kusů inzerovaného zboží v prodejně.