Změny v silničním zákonu jsou nutné. Na tom se shoduje redakce Nedělního Blesku i ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS). Redakce proto zaslala ministerstvu deset možných změn v silničním zákonu. A ministr dopravy každou z navrhovaných změn komentoval. Deset návrhů Nedělního Blesku k možným změnám v silničním zákonu: Za překročení rychlosti v obci do 10km/hod. a mimo ni a na dálnici o 20, pouze pokuta. Body by se strhávaly až při vyšším překročení rychlosti. Odpověď ministra: "Lze o tom diskutovat."


Zavedení povinného doškolovacího kurzu pro mladé řidiče s výukou školy smyku. Například v období tři měsíce až rok po obdržení řidičského průkazu. Prakticky přezkušovat ze způsobilosti z jízdy i řidiče ve věku nad 70 let. Odpověď ministra: "Jsem pro."
Snížení počtu bodů, po kterých následuje odebrání řidičského průkazu pro řidiče do 25 let například na 7 či osm bodů. Odpověď ministra: "Lze o tom diskutovat."
Trestání alkoholu přítomného v krvi do 0,25 promile pouze blokovou pokutou na místě bez nutnosti absolvovat rozbor krve. Odpověď ministra: "S ohledem na přesnost měřících zařízení, kdy by hodnoty kolem hranice mohly být sporné, spíše ne."
Zavést na moderních dálnicích a za přesně stanovených podmínek povolenou rychlost 160, stejně například 120 km/hod. na vybraných silnicích 1. či 2. třídy. Odpověď ministra: "Ano, na vybraných úsecích dálnic, pro 120 na ostatních silnicích nejsem."
Zakázat a navíc bodově postihovat za jízdy nejen kouření, ale i manipulaci s nápoji, jídlem a podobně. Odpověď ministra: "Spíše ne."
Právně ošetřit možnost dočasné jízdy pro motoristu, kterému registrační značku někdo ukradl či odpadla po kolizi na parkovišti. Odpověď ministra: "Lze o tom diskutovat. Je ale otázkou, zda to nějak půjde. Platí, že řidič má vozidlo před jízdou zkontrolovat a bez značky by neměl vyjet."
Zpřísnit postih za jízdu bez pásů a dětí v autě bez dětské sedačky. Odpověď ministra: "Lze o tom diskutovat."
Zavést povinnost mít zimní pneumatiky při sněžení či náledí i pro kamióny. Odpověď ministra: "Ne, protože to nejde. Zimní pneumatiky na kamióny sice existují, ale v našich podmínkách je nelze využívat. Hodí se spíše do severských států. Diskutovat lze ale o povinných řetězech."
Zavést bodový postih i za nedání znamení o změně směru jízdy Odpověď ministra: "Lze o tom diskutovat, přinejmenším v případě, že by kvůli tomu byl někdo ohrožen či omezen."
Co navrhují odborníci z praxe: Vladimír Vošický, ředitel českého zastoupení Ford: "Vadí mi neúcta lidí k vlastním životům a životům těch blízkých. Nepoutají se, nevozí děti v sedačkách. Tyto prohřešky bych trestal mnohem přísněji než dosud." Jaroslav Vavera, motoristický novinář: "Snažil bych se zavést dopravní výchovu dětí už na základních školách v dostatečně velkém rozsahu. Také bych zavedl povinné přezkušování lidí nad sedmdesát let ze způsobilosti k jízdě. Byl bych také pro přísnější postihování řidičů aut, kteří pomalou jízdou způsobují nebezpečné situace." Jiří Patera, majitel školy smyku: "Kromě vylepšení výuky v autoškolách bych určitě byl pro převzetí rakouského systému. Tam po získání řidičáku musí do určité doby řidič absolovovat další povinné praktické školení."