Bankovní poplatky mohou z rodinného rozpočtu ukrajovat i několik tisícovek ročně. Většina bank je sice v posledních letech výrazně zredukovala a lákají klienty na účty zdarma, ne vždy tomu tak ale skutečně je.
Na co si dát pozor při výběru běžného účtu?
Klient by se neměl nechat zlákat slůvkem zdarma, ale podívat se i na smluvní podmínky. Některé banky podmiňují zřízení a bezplatné vedení běžného účtu například tím, že klient provede v daném období určitý počet plateb kartou, musí posílat pravidelně na účet minimální obnos nebo si k běžnému účtu zřídit další finanční produkt, například kontokorent nebo spořicí účet.

Je tedy reálné získat účet zdarma a bez podmínek?
Je důležité si dopředu říct, k jakým účelům bude klient běžný účet nejčastěji využívat. Zda z něj budou odcházet především trvalé příkazy, bude realizovat platby přes mobilní nebo internetové bankovnictví, potřebuje často vybírat z bankomatu, využívá bezkontaktní placení, přijímá a odesílá platby v zahraniční měně nebo často cestuje a hodí se mu výběry z bankomatů a bezkontaktní platby v zahraničí.
Pro běžné úkony účet zdarma a bez podmínek najdete. Například v Raiffeisenbank nabízíme osobní i podnikatelský Chytrý účet zdarma a bez nutnosti plnění jakýchkoliv podmínek. Navíc jsou k němu výběry ze všech bankomatů po celém světě zdarma.

Jak založení účtu probíhá?
Zejména v období poznamenaném dopadem pandemie covid-19 se snažíme umožnit maximální dostupnost služeb v online prostředí. Klienti Raiffeisenbank mohou již dnes 97 % všech svých běžných bankovních služeb zvládnout plně online bez nutnosti osobního kontaktu. Od poloviny března letošního roku je proto možné účet založit online za několik minut a bez nutnosti návštěvy pobočky, a to buď prostřednictvím mobilního telefonu, nebo webových stránek banky.
