Nejen v Japonsku berou lidé útokem obchody nabízející výrazné povánoční slevy. Zákazníci, tělo na tělo, zuřivě hledají nejlepší kousek baleného mraženého tuňáka. Každoroční silvestrovské slevy Japonské společnosti lovců tuňáků, která sídlí v Tokiu, vyvolávají obrovský zájem zákazníků. Obchodníci během dvoudenních slev, které mají být kolem 30-40 %, očekávají asi 10 000 nakupujících. Lidé se na oslavy Nového roku chystají více než důsledně. Ale ani čeští obchodníci si nemohou stěžovat na nedostatek zákazníků. Lidí nakupujících v supermarketech a hypermarketech téměř neubylo. Můžeme to přičíst jednak zvyku dávat místo dárku peníze, ať si dotyčný vybere sám, jednak lidé také využívají povánočních slev a radostně utrácejí peníze, které jim ještě zbyly z předvánočních nákupů. Mezi nakupujícími lze jistě nalézt i nemálo zoufalců, kteří si ještě vzpomněli na někoho neobdarovaného a snaží se pět minut po dvanácté něco sehnat.