Už vloni završila v Česku společnost McDonald’s plán na předávání více než stovky svých restaurací do rukou místních podnikatelů. Jednou z nich je i Silvie Muranská.

Na své práci oceňuje to, že vlastním podnikáním podporuje další lokální podnikatele. „České farmáře například tím, že od nich odebíráme česká vejce, hovězí maso do prémiových burgerů, vepřovou šunku nebo sirupy Kitl pro McCafé. Od českých dodavatelů a chráněných řemeslných dílen kupujeme pro změnu kancelářské potřeby, dlouhodobě spolupracujeme s firmou Šimáček i drobnými živnostníky,“ vyjmenovává Muranská.

Zaměstnanci na prvním místě

V současnosti dává práci tří set pracovníkům. „Každý měsíc pravidelně vyhlašujeme zaměstnance měsíce, který od nás dostane odměnu. Pořádáme také McCafé workshopy nebo motivační soutěže pro zaměstnance,“ popisuje své zkušenosti Muranská, která se původně realizovala v bankovnictví. Pak se pustila do vlastního podnikání v oblasti gastronomie formou franšízingu. Vybrala si značku McDonald’s, a i když pro vstup do jejího byznysu čekají zájemce na první pohled tvrdá pravidla, svého rozhodnutí nelituje.

Každého uchazeče čeká v průměru roční trénink, včetně práce v restauraci. Zájemce by měl mít také vlastní kapitál minimálně v hodnotě 10 milionů korun. „Přes nemalý finanční vklad se mi potvrdilo, že provozování franšízy dává smysl i ekonomicky,“ říká Silvie Muranská.