Politici se opět vyznamenali. Nemohou se dohodnout, kdo a kdy oficiálně zahájí provoz na právě dokončované zbývající části průtahu lázeňským městem. Hádají se totiž o to, kdo má na dokončení stavby větší zásluhy a čí ministr má stříhat pásku! Ministr dopravy Aleš Řebíček to ale vůbec nemá v listopadovém programu! Srdce českého lázeňství dusí desetitisíce aut. Denně jich centrem města projede přes 35 tisíc. Kritickou situaci měl zlepšit průtah městem. Stavba za čtyři miliardy se rodila těžce. V roce 1992 dokonce první část zakonzervovali. Dnes slouží polovina, druhá se dokončuje. Zároveň začaly hádky o to, kdo provoz zahájí. Lidovci navrhují exministra Šimonovského. Prý uvolnil nejvíce peněz. "Stavbu druhé části 15. září 2004 ale zahájil Stanislav Gross," připomíná ČSSD. "Jezdit se bude v listopadu," slíbil jako první náměstek primátora Petr Keřka (ODS). Jeho slib už měsíc visí na estakádě. Po posledním kontrolním dnu Ivan Truksa, starosta Jenišova (tam průtah končí), ohlásil otevření na 25. listopadu. "Podle mých informací bude hotovo již 14. Otevřít až 25. je blbost," míní Keřka. Viktor Meca z tiskového oddělení ministra dopravy včera popřel, že by ministr Aleš Řebíček stříhal pásku 25. listopadu. "Nemá to v listopadovém programu. Kromě toho 25. zasedá poslanecká sněmovna," řekl. "Ne, bude to 20. listopadu," opáčil ředitel sdružení čtyř firem (SSŽ, Strabag, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia) Jan Klíma. Blesku to ale odmítl potvrdit, prý není oprávněn. Také mluvčí Staveb silnic a železnic Adéla Němcová nic neví. „Zřejmě poslední týden v listopadu,“ řekla. Šéf krajského ředitelství dálnic Tomáš Kaas zase soudí, že zahájení provozu určí počasí.
Politici se hádají o zásluhy

Transparent nad hlavami řidičů slibuje zahájení provozu v listopadu
(autor: Jaroslav Fikar)
Zpět
na
Průtah Karlovými Vary stál čtyři miliardy. Politici se nyní přou, kdo ho otevře a čí zásluhou vlastně vznikl