Reklama je to pěkná, ale internet bohužel nefunguje. Takové jsou zkušenosti mnoha klientů s internetem od Telecomu, který propaguje herec Jan Kraus, a kvůli kterému prchá před davem. Na jejich stížnosti nikdo nereaguje. Často ve sluchátku i desítky minut slyší pouze melodii z italského filmu Jestli se rozzlobíme, budeme zlí. Ta je koneckonců hlavním hudebním motivem reklamy na rychlý internet. "Už od soboty to nejde kvůli poruše na vzdáleném serveru. Ta způsobuje, že nejsme schopni odeslat ani jediný e-mail. Pro firmu je to vážná záležitost, posíláme totiž stovky e-mailů denně," postěžoval si Jiří Trtík ze společnosti Glamour. Ta působí nejen v Česku, ale i v zahraničí, a o to je problém horší. "Nikdo, s kým jsme se dostali při pokusu o vyřešení problému do styku, nám nechtěl nebo nesměl říct své jméno. Až z vlastních zdrojů jsme se dověděli, že závada je zřejmě známá, ovšem její řešení by údajně znamenalo odpojení desítek tisíc účastníků najednou, což by zřejmě znamenalo mezinárodní ostudu. Ale strkání hlavy do písku a ponechání klientů v nevědomosti je naprostá nehoráznost," říká Trtík. Špatnou zkušenost má i Karel Sláma z firmy Victoria Vaněk. Modem obdržel v obci Želešice, a to i přesto, že tamní ústředna nemá ještě dostatečnou kapacitu pro zapojení tohoto zařízení. Po roztržce se rozhodl pro kompletní zrušení pevné linky. "Telefon mi nejde už od 3. ledna. Doteď se však handrkuji o zaplacení faktur za služby, které mi nikdo nedodal," dodává Sláma. Blesk se snažil získat reakci tiskového oddělení Telecomu od pondělka. I přes urgence se nikdo neozýval, až včera se nám podařilo sehnat ředitele tiskového odboru: "Nějaké obecné problémy na Moravě s naším internetem jsme nezaznamenali. A k těm konkrétním firmám nemám v tuto chvíli dostatek informací, ale nechám to prověřit," uvedl Vlastimil Sršeň.