Skandál! Sociální demokraté zřejmě lžou, když tvrdí, že jejich předvolební kampaň je stojí zhruba 40 milionů korun. Tisícovky billboardů, které zamořily republiku a na kterých to s námi ČSSD myslí upřímně, prý přišly na 20 milionů. Podle průzkumu, který si nechal po celé republice renomovanou reklamní agenturou Nordeko zpracovat deník Blesk, jsou však taková čísla absolutní nesmysl. Jen billboardy mají totiž hodnotu skoro 80 milionů korun!!! Cena, kterou podle průzkumu zaplatily ostatní politické strany, je proti tomu pakatel. Ani to však není konečná cena. Pokud přičteme honoráře umělců (Karel Gott, Helena Vondráčková, Iveta Bartošová a řada dalších) na Hvězdných koncertech, vyšplhá se cena kampaně ČSSD až ke sto milionům korun! "Přesná čísla budeme znát až po skončení kampaně. Předpokládáme, že to bude kolem těch 40 milionů korun," tvrdí ale mluvčí sociálních demokratů Lucie Orgoníková. Podle průzkumu, který si nechal zpracovat deník Blesk společností Nordeko, je kampaň ČSSD velmi dobře propracovaná. Reklamní plochy byly zřejmě objednány s předstihem, tedy za vyšší cenu. Tomu napovídá jejich rovnoměrné rozprostření po celé České republice a umístění na lukrativních a dobře viditelných místech. "Kampaň je opravdu monstrózní. Nějak si voliče získat musíme. Po tom průšvihu, který pro nás znamenaly volby do Evropského parlamentu, nám ani nic jiného nezbývá," komentoval "upřímné" billboardové šílenství jeden z členů sociální demokracie, který si nepřál být jmenován. Proč ale ČSSD kolem investované částky do kampaně tolik mlží? Podle politologa Zdeňka Zbořila to může mít hned dva důvody. "Jednak chce mít masivní kampaň, ale nechce si voliče urazit. Lidem těžko vysvětlíte, proč je boj o koryta tak drahý." Druhým důvodem může být podle Zbořila to, že si sociální demokraté vytvářejí černý fond. "Účtovat budou jen čtyřicet a zbytek půjde jinam," vysvětluje. Ostatní politické strany jsou v billboardové kampani mnohem skromnější. Jejich společné výdaje činí jen necelých 22 milionů korun. Nejsilnější opoziční strana ODS dala na bilboardy jen něco málo přes jedenáct milionů.