Sociální demokracie je opět na nohou! Tentokrát kvůli další části kampaně, kterou strana rozjede zítra. Má být agresívní a zesměšňující. "Pokud jsou naši lidé jen trochu intelektuálně na výši, pak jim z toho musí být zle," prohlásil dlouholetý člen ČSSD, který si nepřál být jmenován. Zděšeni jsou i další straničtí konzervativci. Ale premiér Stanislav Gross a jeho lidé jsou nadšeni. Billboardy s portrétem premiéra a sloganem "Myslím to upřímně" jsou jen slabým odvarem toho, co se chystá na zítřek. Jako součást jednoho celostátního deníku vyjde už tradiční reklamní sociálnědemokratická stránka. Oproti minulosti se ale změní. "Státotvorné sliby nahradí pro někoho možná šokující zábava," prozradil Blesku jeden z těch, kteří jsou za kampaň zodpovědní. Hlavním logem voleb je trochu škodolibý "Socánek". Strhnout voliče na svou stranu se bude snažit třeba i křížovkou. Například tajenkou té první je, co si myslí o šéfovi opoziční ODS. Vyluštění? "Tupolánek" je falešný a prázdný! Za kampaní, která má přijít celkem asi na 30 milionů korun, stojí mediální agentura Crane Consulting, která stála u posledního volebního vítězství ČSSD. Mnozí sociální demokraté jsou z ní v šoku. "Celá kampaň jsou vyhozené peníze," hřímá starosta pražských Letňan Josef Dobrý. "Agresívnější vulgaritu nemám rád, ale slušný vtip by neměl urazit," zlehčoval nepříjemnou záležitost poslanec Ladislav Skopal. Zda se tento přístup ČSSD osvědčí, se ukáže až u volebních uren.