Jak mohu zboží reklamovat
* Písemně i ústně, u případného soudu ale obstojí spíše písemná forma. Obsahovat by měla hlavně typ vady, kterou zboží má.
* Pokud prodávající reklamaci odmítne, musí vám odmítnutí i s vysvětlením dát také písemně.
* Pokud reklamaci uzná, musí ji vyřídit do 30 dnů, ale existuje i možnost domluvit se se zákazníkem na lhůtě delší. Pozor při podepisování reklamačního protokolu, abyste nepodepsali lhůtu nesmyslně dlouhou (až 90 dní). Můžete trvat na 30denní lhůtě.
* Vždy trvejte na vydání potvrzení o tom, kdy byla oprava provedena a jak dlouho trvala.
Co musím při reklamaci předložit?
* Doložit musíte účtenku s datem koupě výrobku, jeho cenou a celým názvem, jménem prodejce nebo záruční list.
* Při platbě kartou stačí doložit výpis z účtu.
* Jediné, co je nutné, je prokázat, že zboží bylo zakoupeno u daného prodejce, v určitý den a za určitou cenu – k tomu slouží jak záruční list, účtenka, výpis z účtu, tak v krajním případě i čestné prohlášení.
Jak se se mnou obchodník vyrovná?
Při neodstranitelné vadě vám vrátí peníze nebo vymění zboží za nové (volba je na vás).
Pokud vyhodnotí vadu jako opravitelnou, musí zboží opravit do 30 dnů.
* Opravu odmítne například z důvodu prokazatelně špatného zacházení s výrobkem (mechanické poškození či běžné opotřebení).