Na půl miliónu odhaduje dopravní podnik škodu na soupravě, která se téměř po měsíci vynořila z vody zatopeného pražského metra. Povodeň ji zastihla ve stanici Florenc na trase B. Škoda na ní je půl miliónu korun. "Naštěstí jde o soupravu, která měla jít na celkovou rekonstrukci," uvedla Michaela Kuchařová, mluvčí dopravního podniku.
Souprava zůstala ve stanici stát den před uzavřením metra. Měla druhý den vyjet na obvyklou trasu. Takto připravenou ji ale zastihla povodeň. Voda bude podle Kuchařové na Florenci ještě pět dnů. "Tento termín není konečný. Do stanice totiž stéká voda z tunelů. Ještě včera zde byl metr vody nad nástupištěm," řekla.
Pracovníci začali šetřit příčinu selhání tlakového uzávěru mezi stanicemi Karlovo náměstí a Florenc. "Uzávěr držel dvanáct hodin, pak vypověděl. Stále nevíme proč a čekáme, až místa budou přístupná," dodala mluvčí. František Polák, mluvčí Metrostavu včera také prohlásil, že voda do Invalidovny nevnikla prasklinou v tunelu. "Zatopení způsobila špatně zabetonovaná pracovní štola propojující traťové tunely metra. V tunelech nedošlo ke statickému porušení," uvedl.
Co přispělo k zatopení metra:
- Ve stanici Můstek voda prolomila podlahu v přestupní chodbě mezi trasami B a A; voda se zřejmě touto cestou dostala ze zatopené trasy B do trasy A. Ve spojovací chodbě mezi trasou A a B byla místo zdi železobetonové cihlová.
- Mezi stanicemi Florenc a Křižíkova na trase B pracovníci metra nestačili kvůli stoupající vodě uzavřít tunelový uzávěr.
- Tlakový uzávěr mezi stanicemi Florenc a Náměstí Republiky držel 12 hodin, ale pak povolil. Tunelem z Náměstí Republiky voda zaplavila pět stanic trasy B a tři stanice na trase A.
- Ve stanici Invalidovna na trase B vnější tlakový uzávěr nevydržel a voda pronikla do metra shora. Stavbaři postavili ve stanici místo protitlakové metr silné železobetonové zdi devíticentimetrovou cihlovou příčku. Ta při povodních neodolala tlaku vod.
- Mezi stanicemi Invalidovna a Palmovka na trase B byla zjištěna ve stěně tunelu prasklina. Nápor vody stěna tunelu nevydržela zřejmě proto, že nebyla postavena správně.
- Do stanice Palmovka na trase B se voda dostala nedostatečně utěsněnými rourami pro kabely. Zátky asi 18 trubek nevydržely nápor vody, která jimi vnikla do šachty a prorazila dvoje dveře. Od Palmovky směrem k Invalidovně byl tlakový kryt metra uzavřen, v druhém směru však voda z kabelových průchodek zaplavila stanice Českomoravská a Vysočanská.
- Podle dopravního podniku zůstala otevřena vrata v tunelu od stanice Staroměstská (trasa A) k Vltavě.
Souprava čekala ve vodě měsíc

(autor: )
Stanice metra Florenc na trase B bude zatopená ještě pět dnů.