Návrhy vlády i opozice, jak pomoci v krizi rodinným rozpočtům třeba zbrzděním deregulace nájemného, se tak jeví jako ukvapené. Pravda, mírně se zákazníci přece jen krotili. Zatímco předloni tržby vzrostly o 12 procent, loni to bylo jen o 8 procent. Úplně nejvíc se z nakupovací mánie Čechů může radovat Kaufland a Lidl z německé obchodní skupiny Schwarz. Podle údajů společnosti Incoma Research vloni v Česku přibylo 108 nových supermarketů, hypermarketů a discontních prodejen, celkem už jich je 1325.
V loni Češi utratili 312 miliard v supermarketech

tesco
(autor: Ladislav Křivan)
Krize nekrize, Češi se hned tak nevzdají oblíbeného hobby – rodinných nákupů v obchodních řetězcích. Jen deseti největším tak loni přinesli 312,2 miliardy korun. To je o 23,2 miliardy víc než rok předtím!