Rolls-Royce Hyperion je zakázkovou přestavbou Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé. Zásah do konstrukce auta byl vcelku radikální: přední okno se posunulo o dobrých 400 mm vzad a změnil se i jeho tvar a sklon. Následně se stěhoval dozadu také interiér, a tím pádem nezbylo místo pro zadní sedadla.

Fotogalerie
3 fotografie

Vůz si objednal jistý Roland Hall, ale to není zas až tak důležité. Nás nejvíce zajímá, že Hyperionu zůstal poctivý dvanáctiválec z "obyčejného" Rollsu, tedy motor o objemu 6,75 l s dostatečným výkonem 460 koní, jehož kořeny sahají k BMW 760i. Při konstrukci karoserie byla použita karbonová vlákna, k výrobě rámů dveří a blatníků posloužilo dřevo. Zdá se to možná úsměvné, ale stejného principu se drží firma Morgan, jejíž auta vyjíždějí pouze na dřevěném rámu. Výsledkem je velmi nízká hmotnost (na poměry značky Rolls-Royce).

Ve výbavě této unikátní přestavby je plno vymožeností, o kterých si majitelé "konzumních" Rolls-Royců mohou nechat jen zdát. Za všechny jmenujme například stojan na loveckou pušku.

Parametry akcelerace, maximální rychlosti a spotřeby u takovéhoto automobilu nehrají roli, a tak je Pininfarina ani nezveřejňuje. Stejně tak mlčí o konečné ceně přestavby, což se jeví jako naprosto pochopitelné.

Autoweb
Autor: autoweb.cz