Na testování jsme měli k dispozici perleťově bílý "bourák", který budil v ulicích Prahy velkou pozornost.

Auto neuchvacuje řevem týraných koní pod kapotou, ale skvěle "vystajlovanou" karoserií a tichým pobrukováním čtyřlitrového motoru, který jen jaksi mimochodem naznačuje, čeho je schopen. A umí toho hodně.

Fotogalerie
1 fotografie

Záleží na tom, jaký režim motoru si řidič zvolí třífázovým tlačítkem. Poloha "Power" umožňuje vytáčet motor do vysokých otáček a dělá z auta raketu, režim "Snow" zpomalí škrtící klapku na zimu a "Normal" zklidní motor pro každodenní ježdění.

Překvapením pro nás bylo, že auto výborně snáší nárazy od kostek a záplat na našich silnicích. Auto je napěchované systémy, jen namátkou TCR (Protiskluzový systém), VSC (Řízení stability vozidla) nebo EBD (Elektronická distribuce brzdné síly). Tyhle vychytávky dělají z jízdy požitek.

Člověk se po usednutí za trojramenný sportovní volant vyložený dřevem neubrání pokušení žihadlo pořádně provětrat.

Plátěná střecha je v lexusu nahrazena dvoudílnou skládací plechovou. Za jízdními vlastnostmi v ničem nezaostává interiér auta. Vyhřívané kožené sedačky, audio systém Mark Levinson o výkonu 440 W či multifunkční dotyková obrazovka LCD s DVD navigací nastolují dojem luxusní jachty.

Abychom našli nějakou vadu na kráse – výrobce uvádí kombinovanou spotřebu necelých 12 litrů, když jsme se ale s autem plazili po Praze, vzalo si kolem 17 litrů. A když lexusu šlápnete na krk, má velkou žízeň, která se blíží 30 litrům. Majitel auta za dva miliony ale asi na nějaký ten litřík nekouká...