Někteří lidé - například my - se domnívají, že Porsche 911 GT2 opravdu nepotřebuje více síly. Jiní - například německá tuning firma Gemballa - zjevně považují "gétédvojku" za politováníhodně neduživou. A hned nabízejí výživný preparát...

Nový kit s názvem Avalanche 600 Evo je určen pro GT2 i pro Turbo, která má o něco slabší motor a pohon všech kol. Sada neobsahuje žádné zázračné recepty: je tu větší mezichladič stlačeného vzduchu, závodní výfukové potrubí s volným průtokem a samozřejmě nový software pro řídicí jednotku.

Tyhle modifikace stačily ke zvýšení výkonu ze sériových 390 kW/530 koní na 442 kW/600 koní. Točivý moment vyskočil bezmála o třetinu, z už tak strašidelných 680 Nm na hrůzyplných 840 newtonmetrů. Ukočírovat Avalanche GT2 na mokré silnici nebude žádná legrace...

Gemballa slibuje akceleraci 0-100 km/h za 3,5 s, zatímco sériová GT2 potřebuje o 0,2 s více. Upřímně řečeno, už v případě standardního auta je limitujícím faktorem při rozjezdu z místa trakce, takže bychom to brali s rezervou. Pozoruhodné je, že zatímco Porsche udává pro GT2 maximální rychlost 329 km/h, oficiální "top speed" Gembally je o 9 km/h nižší...

Samotná Gemballa ponechává tento fakt bez komentáře, ale jako vysvětlení se nabízí aerodynamika. Avalanche 600 Evo je totiž opatřena plejádou všelijakých spoilerů, průduchů, nástavců a křídel, jejichž deklarovaným cílem je redukce vztlaku ve vysokých rychlostech. Žádný tuning program by nebyl kompletní bez nového nastavitelného odpružení a tlumení, velkých kotoučových brzd (405 mm vpředu, 380 vzadu) a originálních litých kol. V tomto případě nesou název "Gemballa Racing Black Edititon" a mají průměr dvacet palců.

Stejně jako jiní úpravci Porsche (a také samotné Porsche) nabízí Gemballa i zakázkové "převlečení" interiéru do jedné z mnoha kombinací různých kůží, dřev, kovů a karbonu. Vybrat si můžete také z několika druhů sportovních sedadel a vzorů volantu.

Autoweb
Autor: autoweb.cz