Nissan 350Z dokázal to, co málokteré auto - stal se instantním kultem a modlou všech nadšených řidičů. V době přetechnizovaných, nedotáčivých aut totiž nabídl za rozumnou cenu (lehce přes milion korun) poctivé kupé ze staré školy: vpředu uložený šestiválec, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a chuť projíždět zatáčky s volantem natočeným na opačnou stranu. A bude lépe. Ačkoliv uplynulo sotva půl roku od doby, co jsme poprvé vyzkoušeli vylepšený 350Z s novým motorem, Nissan chystá další modernizaci. Ještě před koncem letošního roku představí silnější, výkonnější - a snad také lehčí - Nissan 370Z. Díváte se na počítačovou ilustraci, vytvořenou na základě hojných špionážních snímků v japonských magazínech. Rozpoznávacím znakem 370Z budou vykrojené světlomety z LED diod, a to jak vpředu, tak vzadu. Při pohledu zepředu by nové auto mělo působit hrozivěji, dramatičtěji než trochu unylý dnešní model. Technicky bude největší změnou instalace vidlicového šestiválce VQ37VHR z kupé Infiniti G37. Motor sice vychází z jednotky, která v současné době pohání právě 350Z, ale je převrtaný na 3,7 l. V Infiniti dává 243 kW/330 k a 367 Nm, nicméně pro 370Z by mohl posílit na nejméně 350 koní. Z dřívějších informací také vyplývá, že nové auto bude o něco málo kratší - a rozhodně bude rychlejší. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se zkrátí nejméně o 0,2 s (350Z: 5,7 s), nejvyšší rychlost však zůstane omezena na 250 km/h. Klíčové vlastnosti 350Z, jako je rozložení hmotnosti blízké ideálnímu poměru 50:50, silné brzdy Brembo a "chlapácky" pevný chod ovládacích prvků, by měly zůstat zachovány. Projekt s interním označením C53D se veřejně představí na podzim letošního roku - buď v září v Paříži, nebo o měsíc později v Los Angeles. Autoweb.cz věří spíš druhé možnosti, vždyť severoamerický trh je pro 350Z největším odbytištěm.