Je libo auto s vodíkovým pohonem nebo "žihadlo", které umí jet 407 km v hodině? Na Ženevském autosalonu je ještě do konce tohoto týdne k vidění všechno pod jednou střechou. To "NEJ" pro vás Blesk má pohromadě právě dnes. Nejrychlejší i Nejdražší Stále jím zůstává Bugatti Veyron. Jeho 407 kilometrů v hodině oficiálně žádný sériově vyráběný vůz zatím nepřekonal. Švédský koeniggseg si sice na zlomení tohoto rekordu brousí zuby, ale oficiální měření dosud neproběhlo. Každý vůz z limitované série Veyron Hermes, která se představila v Ženevě, bude stát skoro 50 milionů korun. Stal se tedy vítězem dvou kategorií - nejrychlejší i nejdražší model autosalonu v Ženevě. Nejlevnější Určitě to byla Tata Nano. Jenže její šéf Ratan Tata přímo na autosalonu přiznal, že do Evropy se tohle vozítko dovážet nebude. Nesplnilo by totiž ekologické a bezpečnostní předpisy. Nejodvážnější projekt Výrobce aut s karoseriemi evokujícími staré dobré časy přišel ve své studii Morgan Lifecar se supermoderní vodíkovou technologií. Motory jsou umístěny přímo v každém kole, energie na jejich pohon není uložena v bateriích, ale v kondenzátorech. Spotřeba paliva odpovídá 1,6 l benzinu na 100 km. Největší pokrok Rozhodně udělala rumunská automobilka Dacia. Zejména po designové stránce jak zvenčí, tak zevnitř je model Sandero o hodně hezčí než logan. Kufr je sice menší než u tohoto sedanu, ale 320 litrů je stále slušná hodnota. Nejelegantnější Zvláště z boku a zezadu vyniknou promyšlené linie supersportovního roadsteru Lexus LF-A. Působivé je také vysunovací zadní přítlačné křídlo. Desetiválcový motor rozjede vůz na rychlost přesahující 320 km/hod. Nejluxusnější Rolls-Royce Phantom Coupé. Délka přes pět a půl metru, maximální rychlost 250 km/hod., dveře, které se otevírají proti směru jízdy, ale hlavně luxus. Však si to představte - hudební aparatura má výkon 420 wattů. Nejpozoruhodnější design Studie úplně nového Renaultu Mégane Coupé ukázala velmi zvláštní boční dveře. Ty v sériovém autě určitě nebudou, zato už je jasné, že pod kapotou bude dvoulitrový dvousetkoňový turbomotor a systém samočinně vypínající motor při zastavení. Nejhezčí děvčata... Jako bonus k nablýskaným vozům nabízejí vystavovatelé i krásné hostesky... Letos se novináři shodli na tom, že titul miss autosalon by si zasloužila děvčata, která doprovázela futuristický koncept Quaranta firmy Giugiaro. P. S. Pro ty, kterým by k dlouhým nohám a bujnému dekoltu chyběla informace o autě, v němž sedí: jde o hybridní vůz, ve kterém najdete motor, elektromotor i solární články. Je v něm řada tří sedadel a řidič sedí na prostřední z nich. Vůz má pohon na všechna čtyři kola a je zcela výjimečný svým designem.