Tohle je auto, které bude na českém trhu bojovat hlavně proti Škodě Fabia: nový Ford Fiesta, nejnovější počin modrého oválu v nižší třídě (segment B). Ford v Ženevě vystavuje rovnou třídveřovou i pětidveřovou verzi. Buď jsme se už nadobro zbláznili, nebo to dělá ta barva, ale pětidveřová Fiesta se nám líbí víc. Co vám? Auto bylo navrženo v duchu designérské školy, které Ford říká "kinetický design", ale zachází v její aplikaci mnohem dál než třeba Mondeo nebo nový Focus. Naším oblíbeným detailem je prolis, který se odděluje od vybouleného předního blatníku a strmě stoupá napříč oběma klikami až k zadnímu světlu. Stejně jako sesterská Mazda2 jde i Ford Fiesta proti trendu neustálého "kynutí" nových aut. Má přibližně stejný půdorys jako stávající model a, řečeno slovy Fordu, "váží dokonce o něco méně". Ford má neotřesitelnou reputaci, pokud jde o jízdní vlastnosti, nicméně přítomnost elektrického posilovače řízení (v hantýrce modrého oválu EPAS) nám dělá trochu starosti. Zatím všude, kde se tento typ posilovače objevil, okradl řidiče o důležitou zpětnou vazbu. Ford nabídne novou Fiestu se třemi benzínovými a dvěma naftovými motory: Duratec 1,25 l 44 kW/60 k Duratec 1,4 l 59 kW/80 k Duratec 1,6 l Ti-VCT 84 kW/115 k Duratorq TDCi 1,4 l 50 kW/68 k Duratorq TDCi 1,6 l 66 kW/90 k Pokud toužíte po automatu, je výběr dost omezený: namontují vám ho pouze k benzínové čtrnáctistovce. Ford se netají tím, že brzy po zahájení prodeje nabídne i variantu pro extra šetřivé zákazníky: Fiesta ECOnetic bude mít spotřebu 3,9 l/100 km a emise CO2 méně než 100 g/km. Ford Fiesta se vyrábí už od roku 1976 a za tu dobu si ho koupilo přes dvanáct milionů zákazníků. Nový model dorazí k prodejcům modrého oválu ve druhé polovině roku 2008.
Nový Ford Fiesta

Ford Fiesta
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Corsa, Fabia, Clio a další se musejí mít na pozoru: zamíchá nová Fiesta kartami ve třídě malých aut?