Japonská Mazda na autosalonu NAIAS Detroit 2008 představuje kromě jiného také facelift svého sportovního kupé RX-8. Zvenku jsou největší změnou nové nárazníky, doprovázené novým designem litých kol a přepracovanými koncovkami výfuku. Dodatečné výztuhy karoserie slibují vyšší tuhost - skelet modelu RX-8 se nemůže "opřít" o B-sloupky, protože žádné nemá. Úzké zadní "půldveře" se otevírají proti směru jízdy, aby umožnily přístup na překvapivě pohodlná zadní sedadla. Inženýři Mazdy zapracovali i na geometrii náprav a zkrátili stálý převod. Je jasné, co tím sledovali: rotační motor Renesis nemá točivého momentu právě na rozdávání. Na druhou stranu je zřejmé, že víc "dopomala" nastavený diferenciál rozhodně nijak nepřispěje ke snížení spotřeby, která je u RX-8 docela katastrofální. Auto na obrázcích je vybaveno příplatkovým paketem R3, který obsahuje nástavce prahů a zadní spoiler, kované ráfky o průměru 19 palců, tlumiče Bilstein, "vysochaná" sedadla Recaro a mlhovky. Mazda RX-8 vystavovaná v Detroitu je sice americký model, ale můžete se spolehnout, že nejpozději na autosalonu v Ženevě představí Mazda vylepšenou RX-8 také evropským zákazníkům. Už se těšíme - jako auto pro řidiče sice RX-8 není úplně dokonalá, ale máme ji rádi pro její nezaměnitelný charakter.