I v ulicích tuzemských měst je vidět čím dál více malých vozů. Je to logické, dá se s nimi podstatně snáze zaparkovat než s rodinnými automobily. Blesk otestoval jednu z letošních novinek - Renault Twingo. Předek auta je velmi povedený. Působí mile a přitom má i sportovní šmrnc. Boční linie a zadní část už naopak ničím nepřekvapí. Také v interiéru bychom očekávali více nápadů, než je pouze příplatkový 'ježek' v horní přihrádce na palubní desce vlevo od volantu. Ocení ho určitě dámy. Udrží totiž tužky, brýle, klíče, samozřejmě rtěnku a další malovátka. Prostorové řešení je téměř geniální. Na to, jak je auto malé, je v něm spoustu místa. I dvě zadní sedačky lze snadno každou jednotlivě posouvat a sklápět. Auto je určeno hlavně do města, podvozek je tedy naladěn tak, aby v něm bylo pohodlně i při překonávání dlažebních kostek. Aby měl řidič(ka) na křižovakách dobrý výhled a zbytečně se nedostával do nepříjemných situací, sedí se výš, než v jiných malých vozech. Motor v testovaném voze dokázal bez problémů držet rychlost na povoleném limitu i v dálničních stoupáních. Výtku lze vznést k řazení, které jde trochu ztuha.


Renault Twingo 1,2 (75 k) Max. rychlost: 169 km/hod. Spotřeba: 5,7l/100 km Zavazadlový prostor: 165-285 l Cena: 249 900 Kč
Plusy: + sympatický vzhled + velký prostor uvnitř + dobrý podvozek Minusy: - příliš vysoký posaz - nezvyklé ovládání klaksonu - horší odhlučnění motoru