Největší hvězdou Toyoty roadshow, která cestuje v těchto týdnech po Čechách, Moravě a Slezsku, je nová generace C-HR. Už ta předchozí napomohla proměnit vnímání Toyoty v očích evropských zákazníků, kteří si začali k této značce přiřazovat silný emocionální rozměr.

Vůz se setkal se značnou odezvou, kdy přes polovina zákazníků uvedla, že faktorem rozhodujícím o koupi vozu bylo jeho stylistické ztvárnění. Model C-HR se postupně stal nejúspěšnějším autem Toyoty v získávání zákazníků přecházejících od jiných značek.

Toyota C-HR nové generace posouvá kvalitu a postavení předchůdce na ještě vyšší úroveň, a to prostřednictvím avantgardního vzhledu, vyspělých technologií a nabídky elektrifikovaných hybridních a plug-in hybridních pohonů s vyšším výkonem, ještě lepším jízdním chováním a delším čistě elektrickým dojezdem.

Kromě toho potvrzuje zasazení Toyoty o evropský trh: nový model byl navržen v Evropě se zohledněním potřeb evropských zákazníků a rovněž se vyrábí výlučně v Evropě, včetně montáže vysokonapěťových baterií. V tom jde o přelom.

Užitek na míru

A uvnitř? C-HR používá nový plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" v závislosti na výbavové linii.

Pro auto bude už příští rok k dispozici také systém digitálního klíče, kdy k otevření a spuštění vozidla uživateli stačí, aby měl u sebe svůj telefon.

Systém difuzního osvětlení v kabině pak zahrnuje 64 barevných odstínů a zavádí možnost přímého a nepřímého osvětlení interiéru k navození požadované atmosféry v kabině - chladnější nebo vřelejší

Majitel bude moci používat také mobilní aplikaci k dálkovému ovládání funkcí vozidla včetně klimatizace pro vyhřátí nebo vychlazení kabiny ještě před vyjetím.

Zatáčku vyberu sám

Standardem všech výbav nové Toyoty C-HR je nejnovější portfolio systémů aktivní bezpečnosti a funkcí na podporu řízení. Díky ještě většímu rozsahu funkcí vůz chrání před dalšími riziky nejčastějších nehod.

Ke klíčovým novinkám patří nová funkce potlačování akcelerace, která omezuje riziko sešlápnutí akceleračního pedálu, pokud by vpředu ve směru jízdy stálo jiné vozidlo.

Novinkou je i proaktivní asistent řidiče, jenž za nízkých rychlostí zajišťuje hladké zpomalování v situacích, kdy řidič uvolní plynový pedál při dojíždění pomalejšího vozidla nebo v nájezdu do zatáčky.

Dále je zde asistent řízení, který rozpozná zatáčku ve směru jízdy a upravuje odpor řízení tak, aby řidič intuitivně natáčel volant ve správném úhlu ke stabilnímu projetí zatáčky. 

Clonu netřeba

Ke snížení hmotnosti napomohla opatření včetně nových druhů vysokopevnostní oceli. Pevné panoramatické střešní okno je opatřeno povrchovou vrstvou na ochranu před přehříváním, která odráží infračervené záření a potlačuje zářivé teplo za slunečných dnů, ale současně pomáhá udržovat teplo v kabině za chladného počasí.

Díky tomu není zapotřebí klasická sluneční clona, čímž se ušetřilo pět kilogramů a zároveň se zvětšil prostor pro hlavu. Kromě toho není tolik zapotřebí využívat klimatizaci.

Čtyři pohony

Nová Toyota C-HR přijíždí se čtyřmi různými pohony. Nabídka zahrnuje hybridy 1.8 a 2.0, plug-in 2.0. Silnější hybrid je navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol.

Slabší Hybrid 140, který se používá i v nové modelové řadě Corolla, je zaměřen především na hospodárnost provozu, přesto nabízí výrazně vyšší výkon než dosavadní C-HR.

Plug-in Hybrid 220 s nejlepším systémem ve třídě zaujme dvojím charakterem: poskytuje suverénní čistě elektrickou jízdu v rámci každodenního provozu, jakož i velmi hospodárný hybridní elektrický pohon na delších trasách.

Pohon všech kol pro Hybrid 200 přidává lepší záběrové schopnosti a stabilitu při rozjezdech, v zatáčkách nebo na kluzkých površích, kdy přichází ke slovu kompaktní elektromotor/generátor, zabudovaný do zadní nápravy vozu.

Živá odezva

Návrháři zohlednili všechny aspekty jízdní dynamiky s cílem dosáhnout zlepšení, a navázat tak na zavedenou reputaci stávajícího modelu, který si zákazníci oblíbili pro jeho agilitu a hbitost.

Nové pohony byly zkalibrovány tak, aby zajistily intuitivní zrychlování a ovladatelnost včetně lepšího sladění odezvy vozidla na pokyny od akceleračního pedálu.

Změny zahrnují i systém odpružení vozu, brzd a řízení s cílem ideálně vyvážit postavení vozidla a jízdní pohodlí.

Šňůra jede až do Mikuláše

Koncem září Toyota odstartovala roadshow po svých dealerstvích. Čítá jednadvacet zastávek v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Představuje v nich všechny čtyři druhy alternativních pohonů, které aktuálně nabízí. Vedle české premiéřy nové Toyoty C-HR reprezentující plně hybridní pohon ukazuje nový Prius demonstrující plug-in hybridní technologii. Bateriový elektromobil zastupuje Toyota bZ4X a vodíkový elektromobil model Mirai.

„Během roadshow se lidé dozvědí informace o jednotlivých pohonech a technologiích. Stejně jako vloni jim budou i letos k ruce prodejci a vyškolený personál i dotykové informační tabule detailně vysvětlující jednotlivé technologie,“ říká Michal Velička, marketingový manažer Toyota ČR.

S výjimkou nové generace C-HR jsou všechny zmíněné modely k dispozici nejen k prohlédnutí, ale i k testovacím jízdám, spolu se všemi ostatními vozy v aktuální nabídce značky. Třeba pátou generaci hybridního pohonu si mohou zájemci vyzkoušet v modelech Corolla a Corolla Cross.

Víte, že…

… jde už o druhý ročník podzimní roadshow Toyoty, loni ji navštívily tisíce lidí po celé České republice. Veškeré informace o roadshow  najdete na webové stránce https://www.toyota.cz/roadshow.

Dosavadní C-HR se slevou 215 000 Kč

Nástup nové generace C-HR neznamená konec té dosavadní. Naopak! Ta se nyní vyprodává s obří slevou 215 000 Kč na všechny výbavy. Což znamená, že s motorem 1.8 Hybrid se místo standardních 814 900 Kč nyní vejde s výbavou Comfort Business pod šest set tisíc (599 900 Kč).

Ceny dosavadního C-HR

1.8 hybrid Comfort Bussiness:  599 900 Kč

1.8 hybrid Style:            654 900 Kč

2.0 hybrid Style :           729 900 Kč

2.0 hybrid GR Sport:         819 900 Kč

Video
Video se připravuje ...

Toyota News - C-HR 2023 

Fotogalerie
16 fotografií