Oblaka prachu se zdvihají za rychle jedoucím pickupem. Stroj skoro ani nezpomalí, když vlétne do brodu s vodou hlubokou půl metru, a nakonec s důstojným zhoupnutím zastaví. Obrázky jak z amerických filmů. Přesně tohle umožnil testovací posádce Blesku prožít na vlastní kůži japonský pickup Mazda BT-50. Tohle po technické stránce dvojče Fordu Ranger je spíše na práci než na parádu. Na jeho korbu dlouhou metr a tři čtvrtě a širokou skoro metr a půl je možno naložit přes tunu nákladu. Upevnit se dá snadno popruhy na trubkový rám po obvodu ložného prostoru. Pokud to uděláte (nebo alespoň zadní nápravu zatížíte pár bednami s kamením, jako jsme to udělali během testu my), razantně se zlepší jízdní vlastnosti. Z toho plyne, že pro ty, kteří chtějí pouze jezdit po městě a budit respekt, tohle auto moc vhodné není. Tam se také dá stěží využít klasická redukční převodovka. Na druhou stranu, po kvalitních silnicích a na dálnicích se i s prázdnou korbou jede bez problémů. Zvuk dieselového motoru pracujícího ve vyšších otáčkách pak ale cestující uvnitř slyší trochu více, než by si přáli. Pasažérů uvnitř může cestovat pět a vůbec nemají nouzi o prostor. Jen na zadní sedačky se kvůli menším vstupním dveřím trochu hůře nastupuje.
Mazda BT-50 Max. rychlost: 158 km/hod. Spotřeba: 8,9 l/100 km Nájezdové úhly vpředu: 34 stupňů; vzadu: 33 stupňů Hloubka brodění: 75 cm Cena: pd 663 866 Kč Plusy: + Velká ložná plocha a nosnost + výborné terénní schopnosti + prostor pro cestující Minusy: - horší jízdní vlastnosti prázdného vozu - hlučnější motor - příliš měkké sedačky - chování podvozku na nerovnostech