Lancia Y moc nevypadá na to, že vznikla v Evropě. Přesto ji stvořili v Itálii, zemi zaslíbené automobilovému designu. A stvořili ji pro ženy. Posuďte sami: ve kterém jiném autě najdete tolik textilních materiálů v interiéru, u které jiné značky vám nabídnou tak širokou paletu barev karoserie a interiéru a stovky jejich kombinací? Prý je jich přes sedm set. Test Blesku prokázal, že "ypsilonka" je schopné městské vozítko. Do auta se na přední sedačky výborně nastupuje skrz jediné široké boční dveře (pochopitelně dozadu to jde už hůře) a je z něj velmi dobrý výhled i díky vyššímu posezu. V testovaném autě byla dvě střešní okna, což ještě umocňovalo dojem z již i tak dobře prosvětleného interiéru. Podvozek se plavně přehupuje přes výmoly v městské dlažbě či tramvajové koleje. Houpání může sice odrazovat od rychlejších průjezdů zatáčkami, ale při testu se ukázalo, že i v takovém případě autíčko dobře drží zvolenou stopu a jeho jízdní vlastnosti jsou předem dobře čitelné. S tím ale moc neladí velmi měkké sedačky, které neposkytují dostatek bočního vedení. Mírnou výtku si zaslouží i mělké odkládací prostory ve středovém panelu a do ruky tlačící hrana na zadní straně volantu. Ovladače klimatizace mají nezvyklý tvar. I to však patří k stylu tohoto auta, které dokáže přitáhnout obdivné pohledy dam všech generací.


Lancia Y 1,2 8V Argento Max. rychlost: 153 km/hod. Spotřeba: 6,0 l/100 km Zavazadlový prostor: 215 l Cena: od 295 000 Kč, testovaný vůz + 73 500 Kč
Plusy: * zajímavý vzhled * dobrý výhled * příjemné jízdní vlastnosti Minusy: - neprakticky malé odkládací schránky - malý zavazadlový prostor - sedačky bez bočního vedení