Geely, Landwin, Brilliance, Shuanghuan, Jonway, Martin Motors... Že vám tato jména nic neříkají? Brzy budou. Jde totiž o názvy čínských automobilek. Některé z jejich výrobků se brzy začnou prodávat i u nás. Blesk měl možnost si řadu z nich prohlédnout zvenku i zevnitř. A verdikt: Jednou budou zřejmě i na našich silnicích velmi rozšířené. Zřejmě již na přelomu roku si první zájemci budou moci čínský vůz u nás koupit. S největší pravděpodobností půjde o model BS4 značky Brilliance. Jedná se o auto o deset centimetrů větší, než je octavia. Jeho design navrhoval italský karosář Pininfarina a pod kapotou má benzinové osmnáctistovky vyvinuté původně pro vozy Mitsubishi. Postupně mají přijít na řadu ještě větší BS6 a menší BS2. Ten měl ve Frankfurtu na právě skončeném autosalonu premiéru. Firma Antonína Charouze jedná i o dovozu dalších čínských vozů s německou firmou China Automobile. Dohoda prý zatím uzavřena nebyla.
Výbava BS4: Auto je vybaveno čtyřmi airbagy a předpínači bezpečnostních pásů. Má také ABS a brzdový asistent. Už standardní výbava zahrnuje i parkovací asistent, klimatizaci, elektricky ovládaná boční okna, CD přehrávač s osmi reproduktory a hliníková kola.
Argumenty pro a proti koupi čínských aut: + Nízká cena - odhaduje se, že budou stát cca 2/3 ceny srovnatelně velkých evropských či japonských aut + poměrně zdařilý design karoserie u řady modelů + obvykle dostatečně velký prostor pro cestující i zavazadla - jedná se většinou o kopie známých značek - kvůli zastaralým technickým řešením jsou neekologické - řemeslné zpracování je na výrazně nižší úrovni - jsou velké pochybnosti o schopnostech ochránit posádku při haváriích