Děti vzadu mají velkorysý prostor, odkládací stolečky, skvělý výhled i skrze gigantické střešní okno. Otec či matka za volantem si pak mohou s klidem dovolit hodně svižnou jízdu díky velmi dobře naladěnému podvozku. Tak lze stručně shrnout výsledky testu nedávno modernizovaného velkoprostorového Fordu C-Max. Mohou si ho kupovat i hodně "ekologicky" založené rodiny. Vylepšování mimo jiné přineslo i to, že z jeho názvu zmizelo slovo focus, signalizující z jakého vozu jeho tvůrci vycházeli. Jak je zvykem, změnily se rovněž nárazníky, které dodaly sportovnější vzhled. Testovací posádka ocenila, že uvnitř přibylo možností, kam odložit drobnosti. C-Max určitě patří mezi ta auta, se kterými se dá skvěle cestovat. Lidé uvnitř totiž mají opravdu hodně prostoru, kufr je také naprosto dostačující. Auto se skvěle ovládá ve všech běžných jízdních situacích, řazení je lehké a přesné, jen brzdy by mohly mít větší účinek. Testovaný C-Max byl dost výjimečný. Jezdil na palivo E 85, tedy směs benzinu a biolihu. Kvůli tomu měl poměrně značnou spotřebu (dost přes deset litrů na sto kilometrů), tudíž čerpat palivo je nutno častěji, než by se každému motoristovi líbilo. A ještě by zatím musel platit o dost víc než za benzin. Na druhou stranu, spalování lihu je ekologičtější. Tam, kde palivo E 85 není dostupné, je možno klidně tankovat běžný Natural.
Ford C-Max, 1,8 Duratec Titanium FFV Max. rychlost: 195 km/hod. Spotřeba: 7,1 l/100 km (při jízdě na Natural 95) Zavazadlový prostor: 550 l Cena: 657 990 Kč
Plusy + velký prostor pro cestující i zavazadla + výborné jízdní vlastnosti + dobrá výbava Minusy - menší rozsah nastavení volantu - velká spotřeba (při použití paliva E 85) - slabší brzdy
"Lihová" auta milují Švédové Hlavně ve Švédsku jsou rozšířeny modely, které spalují palivo E 85 (skládá se z 85 procent lihu a 15 procent benzinu). Motory takových aut musí mít nějaké úpravy, ale mohou bez problémů jezdit i na běžný benzin. Octavie s takovými motory vyvíjí a chce do Švédska a dalších zemí dodávat i automobilka Škoda.