Už před čtyřiceti lety neměli boháči a aristokraté jinou možnost než nechat se vozit na slavnostní recepce v Rolls-Roycech, ale to opravdu nejluxusnější auto tehdejšího světa z Británie nepocházelo. Pokud jde o pohodlí, prostor a nabídku život zpříjemňujících vymožeností, byl tehdy nezpochybnitelným lídrem velký sedan Mercedesu - stejně jako je jím dnes. Naše dnešní auto stojí i se šestatřiceti křížky na krku půl milionu korun, a to není málo. Jde však o prodlouženou verzi 300SEL (kódové označení W109), která už tehdy disponovala pneumatickým pérováním! Nejvíc nás ale zaujala věc, která nesouvisí s výbavou, rozměry nebo výkonem motoru. Tento luxusní Mercedes byl údajně prodán jako nový v Československu! V roce 1971 přitom bylo jen velmi málo lidí, kteří si mohli - a směli - koupit takové auto. Docela rádi bychom nahlédli do technického průkazu, abychom zjistili, který z prominentů normalizační éry měl tak vybraný automobilový vkus.
Mercedes-Benz 300 SEL

Mercedes-Benz 300 SEL
(autor: autoweb.cz)
Obyčejní lidé v tehdejším Československu dosáhli nanejvýš na škodovku, a i tu si museli zasloužit. Někdo si ale uměl zařídit onačejší svezení