Německý autoklub letos otestoval celkem 34 modelů pneumatik v rozměrech pro malé vozy a kompaktní SUV. V rozměru pro menší vozy typu VW Polo překvapila třeba singapurská značka Giti, která snadno přeskočila třeba zavedeného výrobce Continental. Ten s pneumatikou EcoContact sice vynikal, co se týče trvanlivosti pneumatiky a jejího vlivu na spotřebu, ale kvůli špatnému výkonu na mokré vozovce se zařadil mezi slabší průměr.

Nejhůře v tomto rozměru skončila slovenská pneumatika Matador, která byla z této skupiny nejhorší na suché vozovce a ani jinde příliš neexcelovala.

V rozměru pro menší SUV typu Škoda Karoq se do první pětky probojovala japonská pneumatika Toyo. Překvapilo tu široké pole levnějších značek se slabinami na suchých a mokrých vozovkách. Nejbídněji dopadla polská značka Kormoran, od které autoklub radí dát ruce pryč, a to především kvůli hrozícímu aquaplanningu.

Takhle poznáte kvalitu

Kvalitní pneumatiky jednoznačně nepoznáte podle zavedené značky nebo horentní sumy, kterou si za ně prodejci účtují. Dobrá letní pneumatika by měla především perfektně držet na suché vozovce, nabízet přilnavost na mokru za každé situace a být co nejtišší při odvalování. Pokud navíc šetří palivo a vydrží co nejdéle, tím lépe.

Do měsíce na autě

Letní gumy můžeme s čistým svědomím nasadit až 1. dubna. Podle odborníků jsou lepší než zimní tehdy, když se teploty drží stabilně nad 7 stupni Celsia. A tak na řadě míst republiky už pomalu mohou objednávat termín v pneuservisu.

Pokud chcete na vůz vrátit ty z loňského léta, nezapomeňte, že musí mít dostatečnou rezervu před zákonným minimem 1,6 milimetru hloubky vzorku a ideálně by neměly být starší než 4 roky.

Co má být součástí povinné výbavy v roce 2022?

Video
Video se připravuje ...

Co má být součástí povinné výbavy v roce 2022? Videohub

Fotogalerie
3 fotografie