Jako prvnímu novináři umožnilo české zastoupení korejské automobilky Hyundai krátké svezení s jejich supernovinkou modelem i30 redaktorovi Blesku. Právě tohle auto se bude již koncem příštího roku vyrábět v české továrně Hyundai v Nošovicích. Krátce před polednem dostáváme do ruky sklopný klíček od šedivého pětidveřového hatchbacku a krátce nato již opouštíme brány brněnského výstaviště, kde právě probíhá velký autosalon. Brzy najíždíme na dálnici D1 směr Praha. Při povolené stotřicítce otáčkoměr ukazuje hodnotu tři tisíce a hluk základního dieselového motoru do kabiny proniká velmi umírněně. Na 178. kilometru dálnici opouštíme a vjíždíme na klikaté silnice kolem hradu Veveří a brněnské přehrady. Ani při rychlých průjezdech zatáček se nedočkáme žádných záludností. Brzdy se nám ale zdály i při lehčím sešlápnutí pedálu až příliš jedovaté. Podrobnější test čtěte v úterním Blesku. Tohle "české" auto bude úspěšné *objednávky se začnou přijímat v polovině července a zhruba za měsíc by v něm již mohli zákazníci začít jezdit *nejnižší cena modelu s benzinovým motorem 1,4 byla stanovena na 344 900 Kč, nejlevnější dieselová verze bude stát 389 900Kč *nejvyšší stupeň výbavy s nejsilnějším dieselovým motorem přijde kupujícího na 589 900 Kč *v základní výbavě je například osm airbagů, centrální zamykání, palubní počítač, rádio s CD přehrávačem *existuje možnost volby ze tří benzinových a tří dieselových motorů a čtyř stupňů výbavy *zavazadlový prostor pojme 340 litrů *základní dieselový motor je velmi úsporný (spotřeba pouze 4,7/100km)
Nošovický Hyundai i30: Jeli jsme s ním první

Nošovickému vozu nelze upřít agresivní vzhled
(autor: Radek Pecák)
Zpět
na
Blesk jako první otestoval další ´české´ auto. Korejské Hyundai i30 se totiž bude vyrábět v české továrně v Nošovicích