Škodovka vrhla v roce 2019 s Citigoe iV. Levná městská krabička ale už po roce odešla do důchodu a uvolnila místo pro příchod modelu, který byl jako elektromobil vyvíjen od počátku.

Do prvního testu jsme si vzali silnější variantu, nazvanou Enyaq iV 80, se 150kW elektromotorem u zadní nápravy a 82kWh akumulátorem. Designéři zvolili zcela jiný přístup než jejich němečtí kolegové. Místo vyčnívajících zaoblených ID je Enyaq ostře řezaný crossover, který ale zcela jasně zapadá do modelové řady Škody. Využívá designový jazyk s motivy českého křišťálu, který zde dotahuje do maxima.

Naživo na nás působí jako mix mezi SUV a kombi. Výhody elektrické platformy jsou zjevné v nabídce místa. Uložení baterie do podvozku umožnilo zcela rovnou podlahu, přední kola jsou posunutá daleko dopředu, pro cestující je tak k dispozici spousta prostoru.

Kufr není příliš hluboký a má nerovné boky, ale nabízí slušných 585 litrů. S 82kWh baterií udává Škodovka skvělý dojezd 537 kilometrů. Proto jsme enyaq pořádně protáhli jak po dálnici, tak po městě a okreskách. V nynějších teplých dnech jsme na dálnicích ujeli přes 600 kilometrů. Průměrná spotřeba činila 23,5 kWh/100 km, což znamenalo dojezd 327 kilometrů až do úplného vybití baterie.

Klidnou jízdou po okreskách a ulicích měst jsme najezdili další tři stovky kilometrů, dojezd 442 kilometrů. Stále je to však daleko od slibovaných víc než 500 km, ke kterým jsme se nejvíce přiblížili ve městě.

Enyaq iV je povedeným vstupem Škodovky do světa plnohodnotných elektromobilů. Bere si slušný technický základ od vozů Volkswagen, celek ale vylepšuje konzervativnějším přístupem k interiéru, ergonomičtějšími prvky a kvalitou zpracování.

Nedostatky? Nejvíce kritiky si zaslouží software multimediálního systému, který bývá pomalý a dokáže se úplně zaseknout, složitější vypínání některých asistentů už s námi ale bohužel zůstane. Nejvíce nakonec rozhodne cena, která je na škodovku odvážná. Vždyť žádná z variant nezačíná pod milionem.

Fotogalerie
10 fotografií

Blesk Podcast: Řidičům chybí lidský kontakt, agresivity na silnicích proto přibývá.

Video
délka: 22:01.76

Blesk Podcast: Řidičům chybí lidský kontakt, agresivity na silnicích proto přibývá Jiří Marek