Na novém Fordu Mondeo je hned několik věcí, které i laika zaujmou na první pohled. Lichoběžníková mřížka v nárazníku, "dravý" boční profil a výrazné masivní lemy blatníků způsobují, že i přes značné rozměry působí nová generace největšího evropského fordu sportovním dojmem. To platí na všechny tři karosářské varianty - liftback, sedan i kombi, které přijdou na trh současně. Mondeo v porovnání s předchozím modelem povyrostlo ve všech důležitých směrech. Například pětidveřový liftback je o 47 mm delší a o 120 mm širší než předchozí generace. Cestující v novém mondeu budou moci využívat špičkové technologie, které poslouží k jejich bezpečí i komfortu. Z prvního soudku je například tempomat s funkcí varování před čelním nárazem, z druhého speciální infračervené přední sklo, které pomáhá udržet v interiéru nižší teplotu. To jsou věci, které kupující nového mondea získá až ve vyšších výbavách nebo za příplatek, ovšem už základní výbava je velice bohatá. Zahrnuje například stabilizační systém ESP, palubní počítač či klimatizaci. Při dvoudenním testování Blesk otestoval liftback s nejsilnějším benzinovým motorem (220 koní) a kombi s osvědčeným dieselovým dvoulitrovým agregátem. Zatímco ta první bude vyhovovat i velmi sportovně založeným řidičům, druhé auto, i díky gigantickému zavazadlovému prostoru bude vyhovovat rodinám cestujícím na dlouhou dovolenou.
Příklady cen: Nejlevnější verze: 5 dveřový liftback s motorem 1,6: 599 990 Kč Nejlevnější sedan: Trend 1,8 TDCi: 741 990 Kč Nejlevnější kombi: Trend 1,8 TDCi: 776 990 Kč Nejrychlejší ve špičkové výbavě: Titanium X 2,5: liftback 948 990 Kč, kombi 983 990 Kč