1. Zimní gumy
Jestliže hrozí sníh či námraza, na autě bychom je měli mít od prvního listopadu do posledního března. Vždy by měly být na všech čtyřech kolech se vzorkem nad 4 milimetry.
2. Brzdy a ABS
Před zimní sezonou se vyplatí zkontrolovat stav brzd a brzdových asistentů. Třeba ABS, které se v létě sepíná jen zřídka, ale v zimě často i několikrát denně.
3. Autobaterie
Teploty pod bodem mrazu dokážou odrovnat i baterii, která se v létě jevila jako bezproblémová. Přeměřte si její kapacitu a dobijte ji naplno.
4. Kapaliny
Chladicí kapalina by měla vydržet i mráz okolo –25 °C, a pokud jste ji nedolévali, měla by vydržet. Letní směs do ostřikovačů ale co nejrychleji vypotřebujte a nahraďte tou zimní.
U Klášterce nad Ohří uhořel v sobotu řidič (†52): Nehodu prý zavinil mladý „závodník“ v luxusním autě

5. Dveře
Těsnění dveří preventivně natřete speciálním přípravkem proti přimrzání a před příchodem mrazů začněte nosit v kapse i rozmrazovač zámků.
6. Palivo
Jakmile klesne teplota pod –10 °C, mají naftové motory problém se startováním. Prevencí je takzvaná zimní nafta nebo aditiva. Pro případ kalamity se vyplatí jezdit v zimě stále s plnou nádrží.
7. Skla a stěrače
V mrazu stačí jeden neopatrný pohyb, a gumička stěračů je v pánu. Proto před zimou preventivně kupte nové břity stěračů a buď je vozte s sebou, nebo rovnou namontujte.
8. Extra výbava
V autě je třeba v zimě vozit především startovací kabely, sněhové řetězy, škrabku na sníh, lopatku a také deku na zahřátí pro případ nutnosti pobývat v nevytopeném autě.
9. Čisté auto
Nezapomeňte si do auta přibalit škrabku na skla a smetáček na ometení kabiny. Když vyrazíte v zimě se sněhovou čepicí na autě, riskujete pokutu 5 až 10 tisíc korun.
10. Dejte pozor
Tma, mlha a sněžení, které výrazně zhoršuje vidění, způsobují více nehod. Za mlhy stoupá riziko usmrcení při nehodě na dvojnásobek, a za tmy dokonce na trojnásobek.
Vždy volejte asistenci
V souvislosti se zimním stavem silnic jsou v zimě častější i defekty. Vždy je bezpečnější zavolat asistenci na čísle 1224 a neměnit defekt sami. „Zvláště v nepříznivém zimním počasí může být výměna kola přímo na silnici nebo v její blízkosti obtížná, a dokonce i nebezpečná,“ varuje Zbigniew Macura, viceprezident České asociace asistenčních společností.
Náledí, ledovka a černý led jsou jevy, které vznikají různým způsobem, pro nás však mají jedno společné – jsou zkrátka nebezpečné a kloužou úplně stejně. Jak si s nimi poradit?