Čtyřkolek, tedy aut s pohonem všech čtyř kol, je na trhu už velké množství. Suzuki Swift 4x4 je z nich nejmenší. Od běžného swiftu se navenek odlišuje nápisem 4x4 na zádi a mírně technicky zdatnější motorista pozná diferenciál na zadní nápravě. Tedy, pokud si klekne a podívá se pod zadní nárazník. Kvůli tomuto technickému řešení se zmenšil zavazadlový prostor a nádrž. Vzhledem k tomu, že spotřeba u čtyřkolek je větší než u verzí s pohonem jedné nápravy, o dost se tak snižuje akční dojezd. Naštěstí v ČR je docela hustá síť čerpacích stanic i v horských oblastech. A právě sem se toto auto zdá být předurčené. Používat by ho mohly například ženy vozící děti z horských samot do škol či na pojížďky za nákupy. Pohon čtyř kol totiž zajistí dostatečnou přilnavost auta i na zasněžené silnici. Také na mokrém povrchu, jak Nedělní Blesk vyzkoušel, je možné jet s tímto autem do zatáček rychleji než s klasickým swiftem, který má poháněnou pouze přední nápravu. Přitom podvozek nebyl zdaleka tak tvrdý jako u mnoha jiných čtyřkolek.I po městské dlažbě se cestovalo vcelku komfortně. Motor má hodně rád otáčky. Teprve když ručička otáčkoměru překoná číslici 4000, začne vůz po sešlápnutí plynu citelněji zrychlovat. Zaujal "dlouhý" druhý rychlostní stupeň, na který se dá jet i devadesátkou. Naopak při zařazené "pětce" autu v dálničních stoupáních dochází dech. Pochválit je třeba zpracování interiéru i příjemné drobnosti (vyhřívání sedadel či háček na zavěšení tašky na zadní straně opěradla spolujezdce). Výhled je i díky vyššímu posazu velmi dobrý.