Na Rallye Dakar byl Touareg letos nejrychlejší, přesto mu vítězství smolně uniklo. Nedělní Blesk civilní verzi tohoto auta testoval za jiných teplot a v jiném prostředí než panovaly v lednu v Africe, ale i tentokrát se osvědčil. Touareg je totiž vůz, který si skvěle dokáže poradit s rozbitými okresními silnicemi, blátivými lesními úseky, zledovatělými horskými cestami i hladkými dálnicemi. Podobných aut, které řidiči neznechutí jízdu ani na jednom ze zmiňovaných povrchů, je na světě skutečně jen několik. Řidiči Touaregu k dobré náladě za volantem pomáhá spousta technických vymožeností. Tak například tlumiče lze nastavit buď na komfortní nebo sportovní styl jízdy a podvozek je při očekávání velkých nerovností možno zvednout o několik centimetrů nad výšku terénu. Kdybyste náhodou zapadli do hromady sněhu či hlubokého bláta, můžete zapojit i redukci. Přitom při jízdě po běžné silnici skoro zapomenete, že nesedíte ve sportovně užitkovém autě. Chová se totiž jako výkonný manažerský sedan. Dostatečně silný (225 koní) šestiválcový turbodiesel ho totiž předurčuje ke svižnému cestování na dlouhých vzdálenostech. Posádku navíc hýčkají skvělá vyhřívaná sedadla, čtyřzónová klimatizace, velmi kvalitní stereo a řada dalších příjemných drobností. Testovaný vůz měl rezervu umístěnou za vozem na speciálním nosiči. Ten bylo nutno nejprve za využití poměrně značné síly odstrčit do strany a teprve pak odklopit víko zavazadlového prostoru.
Volkswagen Touareg: Bezpečný a rychlý

Volkswagen Touareg
(autor: Radek Pecák)
Zpět
na
Touareg je vůz, který si dokáže poradit s rozbitými okresními silnicemi, blátivými lesními úseky i hladkými dálnicemi