Přesně šestatřicet papírových krabic s rozměry 40x30x30 centimetrů. Právě takový náklad se podařilo naložit při prvních testovacích jízdách nové Škody Praktik do jejího interiéru. Z krabic, které patnáct nových škodovek dovezlo do letištního hangáru v Praze-Kbelích, pak vznikla unikátní papírová trojgaráž. Škoda Praktik je vlastně roomster bez zadních sedaček. Na rovnou podlahu z vodovzdorné překližky, která má zvedací přední a zadní díl, lze naložit náklad s objemem až devatenáct set litrů. Rezerva i úložné prostory jsou pod touto podlahou. Od prostoru pro řidiče a spolujezdce tento "cargo" prostor odděluje bytelná železná mříž. Tu je možno posunout až o deset centimetrů dozadu tak, aby řidič i spolujezdec vyšších postav měli dostatek místa pro nohy. Náklad je možno nakládat a vykládat jak zezadu, tak i z boku skrze dvojici zadních dveří. Roomster Praktik s nejsilnějším motorem (1,4 16 V), jak jsem zjistil při krátkém testu na silnicích středních Čech, se při jízdě chová naprosto shodně jako klasický roomster. I s plně naloženým vozem by si tento motor měl bez problémů poradit. Mříž ani překližková podlaha při jízdě nevydávaly žádné nepříjemné pazvuky, přesto bylo kvůli absenci čalounění vzadu uvnitř citelně hlučněji.
Technická data Škody Praktik: Užitečná hmotnost: 550-640 kg* Nákladový prostor (d, v, š): 1605, 990, 1016 mm Ceny verzí včetně DPH: 1,2 HTP 297 381 Kč 1,4 16 V 327 381 Kč 1,4 TDi PD 377 381 Kč *druhý údaj platí pro verzi s dieselovým motorem