V oblasti výroby velkoprostorových vozů má Renault na evropském kontinentu před ostatními automobilkami náskok. Začal s nimi totiž dříve než ostatní. V posledních letech ho sice konkurence začíná dotahovat (například Ford s Maxem získal dokonce titul evropského auta roku, ocenění sbíral i Opel se Zař rou), ale přesto je Scénic ve své kategorii v Evropě nejprodávanější. V redakčním testu jsme vyzkoušeli sedmimístný Grand Scénic ve vrcholné výbavě. Tvary nového Renaultu Mégane, z nějž Scénic vychází, ještě nedávno vzbuzovaly velmi rozporuplné reakce. Dnes už většinou nevadí ani konzervativněji založeným lidem. Kombinace oblin a hran v interiéru, který byl v létě zmodernizován, sice může na někoho působit zvláštně, ale design v tomto případě nevadí funkčnosti. Rychle se dá zvyknout například i na velice krátké páčky zapínající směrová světla a stěrače či čtení údajů na displeji ve střední části palubní desky. Uvítali jsme, že se ve voze nesedí příliš vysoko. Tak mohou dovnitř snadno nastoupit i předškolní děti. Díky sedmi sedadlům, která jsou k dispozici (dvě v poslední řadě určené hlavně pro děti se dají velice jednoduše sklopit do podlahy zavazadlového prostoru), můžete odvézt na výlet celou rodinu. S manželkou poberete i její rodiče, obě děti a ještě zbude místo třeba na kamaráda odvedle. I v takovém případě je v "kufru" dost místa pro několik beden s přírodními vitamíny k občerstvení. Drobnosti (i docela velké) jdou snadno uložit uvnitř. Dokonce i pod podlahou či pod sedačkami jsou odkládací prostory. Cestování zpříjemňují i další vymoženosti, například vytahovací clony na bočních okénkách, a to i na těch, které jsou vedle třetí řady sedaček. Přestože je Grand Scénic "kus auta", jezdí se s ním velmi příjemně. Náklony v zatáčkách jsou takřka neznatelné, hluk silného dieselového motoru proniká dovnitř velmi mírně.
Renault Grand Scénic 2,0 dCi Privilege Max. rychlost: 204 km/hod. Spotřeba: 7,2/100 km Zavazadlový prostor: 200 - 610 l Cena: 814 900 Kč + množství odkládacích prostorů + snadná manipulace se sedačkami + bezpečnost ( 5* v testech Euro NCAP) - některé neobvyklé ovládací prvky - světlý, pro rodinné využití nevhodný interiér