Lexus je značka, kterou motoristé v řadě zemí světa (např. USA, Velká Británie) hodnotí jako tu, s jejímiž vozy jsou nejvíce spokojeni. Jak jsme zjistili při testu nejmenšího modelu této japonské automobilky, je to i kvůli stupni "elektrifikace". Díky tomu jsou řidič i další členové posádky doslova hýčkáni. Tak například, při nastupování není třeba klíč, pokud máte příslušný čip v kapse, stačí pouze vzít za kliku. Volant se po usednutí sám sníží ke kolenům do polohy uložené v paměti. Pokud chcete změnit nastavení sedačky či volantu, stačí mačkat tlačítka. Auto vám ušetří obvyklou námahu s manipulací s různými táhly. Elektromotory pracují za vás. Při couvání nemusíte otáčet hlavu. Na středovém panelu na obrazovce se zobrazuje obraz z parkovací kamery (také si tam můžete prohlížet například filmy na DVD), vnější zrcátka se sklopí při zařazení zpátečky tak, abyste bez problémů mohli sledovat i prostor kolem boků vozu. Dlouhé cestování zpříjemňuje dokonalý hudební systém, jehož zvuk si můžete vychutnat i díky skvěle odhlučněnému interiéru. Motor pod kapotou má ideální parametry (výkon 177 koní a točivý moment 400 N. m.) navíc je i ekologický. Součástí výfukového potrubí je totiž zachycovač oxidů dusíku. Přestože Lexus IS samozřejmě není žádné sportovní náčiní, i sportovnější průjezdy zatáčkami si auto díky přesnému řízení nechá bez řečí líbit. Snad jedinou slabší stránkou, kterou jsme u tohoto modelu objevili, je prostor. Dospělí cestující se vzadu budou docela tísnit a s sebou toho také vinou poměrně malého zavazadlového prostoru moc brát nesmíte.
Lexus IS 220 D Max. rychlost: 220 km/hod. Spotřeba: 6,3 l/100 km Zavazadlový prostor: 378 l Cena: 884 000 Kč
+ bohatá standardní výbava, povedený design, výkonný a úsporný motor - méně prostoru pro cestující a zavazadla, vyšší cena, tužší chod řadicí páky
