Těžko říci, jak se zpočátku šéfové Fordu tvářili na projekt vytvořit sportovně střižené velkoprostorové auto. Byla to určitě hodně odvážná myšlenka. Každopádně její autoři, i ti, kteří nakonec projekt odsouhlasili, se mohou dnes právem plácat po ramenou: Ford S-max je totiž pro příští rok evropským autem roku. Titul si zasloužil skvělými výsledky v obou diciplínách dvojkombinace - rodinná práce a zábava. S-max je vlastně dvojčetem Galaxy, je však o pár centimetrů nižší a kratší. Sportovní střih mu dává nejen extrémně skloněné přední sklo a dozadu se sklánějící střecha, ale i řada detailů. Mimo agresivního předního nárazníku jsou to hezké, ale jen kašírované výdechy za lemy předních blatníků. S-max, který je možno koupit buď v pěti či sedmimístné verzi (my jsme testovali pětimístné, tudíž nemůžeme posoudit, jak by se cestovalo lidem ve třetí řadě), nabízí cestujícím skvělý prostor. "Kufr" je tak ohromný, že dokonce ani čeští chalupáři ho většinou nedokáží plně využít. Když ale tatínek pojede za rodinkou, která už na chalupě je, s prázdným autem sám, může si vychutnat sportovní vlastnosti tohoto auta. Jsou opravdu překvapivě dobré. Ony také musí být, když si pod kapotu konstruktéři dovolí namontovat i pětiválcový motor z nejostřejšího focusu (verze ST). V zatáčce, za kterou má čas se narovnat, se S-max chová skutečně skvěle, ze zvolené stopy neuhne a nerozhodí ho ani nerovnosti. Pokud ovšem za první ostrou zatáčkou hned následuje druhá na opačnou stranu, může mít řidič jedoucí na limitu, kvůli přece jen značné mase, která ho obklopuje, problémy včas srovnat auto do ideální stopy.
Ford S-max 2,0 TDCi Titanium Max. rychlost: 196 km/hod. Spotřeba: 6,4 l/100 km Zavazadlový prostor: 1051 Cena: 927 990 Kč