Posun Renaultu Mégane kupředu okamžitě poznáte. Má výrazný design karoserie a hezký interiér. I jízdní vlastnosti se oproti minulé generaci výrazně zlepšily. Pryč jsou dunivé zvuky od podvozku, řízení zapracovalo na přesnosti a při jízdě na nekvalitním povrchu se již nemusíte tolik bát uskakování kol. Jezdí velmi dobře.

Motorům kraluje 1.3

Nabídka Méganu se teď na podzim 2018 omezila na zážehovou třináctistovku ve čtyřech verzích, které doplňuje nové 1.5 Blue dCi. Může za to zahájení platnosti emisních norem. Až budou modernizované vznětové agregáty homologovány, nabídka se rozroste.

Základ je bohatý

Základním motorem je přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe/75 kW za 329 900 Kč. Potěšil nás klidným chodem i solidní spotřebou. I bez příplatků vám ani v nejlevnějším méganu s výbavou Life nemusí nic chybět. Dostanete šest airbagů, tempomat, manuální klimatizaci, sadu na opravu pneumatik, šestnáctipalcová kola, rádio nebo elektrické ovládaní oken vpředu i vzadu.

Třináctistovka čtyřikrát jinak

Oproti dvanáctistovce, kterou v nabídce nahrazuje, má 1.3 TCe fi ltr pevných částic a vyšší výkon. K dispozici je dále ve variantách s 85 kW, 103 kW a 117 kW, zatímco 1.2 TCe nabízelo jen 74 kW a 97 kW. Renault tak konečně částečně vyplnil výkonovou mezeru v nabídce benzinových motorů mezi základními verzemi a sportovním Méganem GT.

Celkové hodnocení

Vůz má kvalitní materiály v interiéru, skvělou ovladatelnost, výbavové prvky na úrovni prémiových vozů. Nevýhodou je málo místa vzadu.